• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnacks nöjesdykarklubb

MBx

Cartier
Bra att du tar det i Sverige. :)

Tänker som i fjällen - har man tagit dig ner för den svartaste pisten blir det inte värre.:cool:

Ok. Då ska jag få dig att dyka utan parlina när du är klar [emoji87]

Det är vad jag förstår den stora frågan mellan CMAS och PADI. Ungefär som frågan i vilken ände man knäcker ett kokt ägg.;) Garderar mig och säger att det får bero på förhållandena.:)
 

Pistol_Pete

Panerai
Min grabb fick PADI Open Water dykcert i 13-årspresent av mig för ett halvår sen.
Hade behövt parlina när hans attention span tog slut och han ville simma iväg och upptäcka på egen hand... :)
 

Onelund

Rolex
Min grabb fick PADI Open Water dykcert i 13-årspresent av mig för ett halvår sen.
Hade behövt parlina när hans attention span tog slut och han ville simma iväg och upptäcka på egen hand... :)


Då skulle jag personligen tycka att han är lite för omogen för att dyka.

Aldrig i helvete att någon får mig att dyka med parlina. Jag har sett parkamrater med panik i ögonen (när jag käkar banan och lättar på trycket med min peevalve under dekostoppen :) och är fullt medveten om hur galet det kan gå, då kan inte en lina rädda dig.
 

MBx

Cartier
Räddar tråden från att drunkna.;) (Övade HLR och livräddning i poolen idag.)

Snart klar hoppas jag. Skrev teoriprovet idag och det gick galant men jag missade den absolut enklare frågan.:banghead:

Dåligt med bilder men tog en idag efter dyken. Håll till godo så länge.:)

image.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Läst igenom tråden, önskar att man fortfarande dök. Har OW och advance open water från slutet på 90 talet. Tog båda cert i Sverige med torrdräkt. Gjort nått enstaka nöjesdyk i Sverige men har tyckt det suger svettig älgpung. Kallt och mörkt.
Har sedermera dykt en hel del i Asien och även lite i Mexico. Nu är det dock många år sedan. Kanske får bliv en avrostning i sommar på semestern.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Samma sak som mig, körde några dyk i asien förra året - köpte lite prylar för sverige igen, men kommer nog hålla mig i varmare vatten. Var ner på Cypern för nån månad sen o fick några riktigt jävla bra dyk.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Är nere i medelhavet och dyker just nu! Måste nog fixa en bra undervattenskamera till nästa år!
Klart det finns intresse för en dyk tråd. Alla som äger en sub är väll dykare, eller? ;)
Min oris aquis fick -47 meter igår. Lika glad fortfarande.
 

Smulan

Rolex
Är nere i medelhavet och dyker just nu! Måste nog fixa en bra undervattenskamera till nästa år!
Klart det finns intresse för en dyk tråd. Alla som äger en sub är väll dykare, eller? ;)
Min oris aquis fick -47 meter igår. Lika glad fortfarande.

Finns rätt prisvärda kameror nu. Tycker jag fick skapligt resultat med min Rollei för under 500 SEK. UVhuset klarar visserligen bara 10 m men jag tror det tål mer :)
 

Smulan

Rolex
Två mindre flaskor eller en stor? Funderar på att köpa egen utrustning och ser en del dubbla 300 bar 7 liters på blocket. Några erfarenheter av detta? Borde bli lite smidigare och bättre balans?
 
Topp