• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING #DEADLINAD#

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klocksnacks stora logotype-tävling!

Som diskuterats i en egen tråd så behöver ju naturligtvis jobba fram en snygg logotype till Klocksnack...några kul förslag har swischat runt men vi känner att vi vill styra upp det och göra en riktig satsning på att få fram en logga som vi alla gillar och som funkar både i forumheadern och i andra sammanhang (det går ju dessutom rykten om tatueringar...).

Så....då utlyser vi helt enkelt en logotypetävling!


Regler
För att få det lite uppstyrt så har vi satt några formella regler för utformningen av loggoförslaget

Loggan ska vara HELT original. Inget lånat etc. Allt ska skapas från scratch.
Vektorgrafik. Loggan ska helst vara vektoriserad så att den kan skalas/tryckas...kan du/vet du vad det innebär att den är vektoriserad så kör den så. Har du inte koll på vad detta innebär så kör ändå...denna punkt ska inte vara kreativitetsdödande...
Stilren som tusan - inget plotter som kan bli knepig att använda i tryck etc....
Färgsättningen ska gå i Klocksnacks färger.
Färgtemat just nu är följande:
CMYK-0_0_0_0 Vit
CMYK-100_100_100_100 Svart

Observera att ingen av reglerna ovan är huggna i sten om någon har ett bra förslag! Så kör på! :mrgreen:


Hur lämnas förslagen?
Har du ett loggoförslag så skickar du det som ett PM till någon av moderatorerna (Denke, Daviden, Spencer66 eller hans). Ditt förslag skickas senast den 20/12.


Hur koras vinnaren?
Vi har en jury som beroende på hur många förslag som kommer in plockar fram minst två och max fem finalister...sedan blir det en sjukt spännande final som vi berättar mer om i samband med deadline som alltså är den 20/12...


Vad kan man vinna?
Förutom den enorma ÄRAN det innebär att ha skapat Klocksnacks logotype som kommer vinnaren självklart att vinna ett grymt pris, vi kommer dock inte att avslöja priset förrän i samband med att finalisterna tillkännages den 20/12... Vad vi däremot kan avslöja redan nu är att samtliga som lämnar seriösa förslag kommer att premieras alldeles oavsett...


Så låt kreativiteten flöda...och har ni frågor kring tävlingen är det bara att hojta till!



Rock on!
 

max

Dancing Queen
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Trevligt!
Fråga: är det ett bidrag per användare?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Valfritt antal bidrag. Men bara ett pris per person. :)
 
V

Viggen

Guest
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Låter kul. Jag skall se om några bra ideér dyker upp mellan öronen. :)
 

Pleximannen

Cartier
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Jag hittar inte nåt sätt att bifoga filer till PM... missar jag nåt? Alternativt kanske man kan få en epostadress?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Du gör som när du laddar upp bilder. Först photobucket eller likande. Sedan infoga imglänken i PMet.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Jag har redan gjort ett säkert vinnarbidrag så du kan ta det lugnt...

Nike-Logo1.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Jag har ett förslag men enbart ett handritat som jag sen har scannat in i datorn, men har varken program eller kunskap för att göra den "perfekt".
Går det att skicka in iaf eller tappar man poäng på det?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

P-A skrev:
Jag har ett förslag men enbart ett handritat som jag sen har scannat in i datorn, men har varken program eller kunskap för att göra den "perfekt".
Går det att skicka in iaf eller tappar man poäng på det?

Kör på! :)
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Vet inte om den blev så pass "bra" att den blev seriös, men ett bidrag är det iaf ;)
 

oscaroscar

Panerai
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Ska det stå KS eller klocksnack? Samt, är de headern som ska designas eller bara en logga?
 

David

Bödeln
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Om helvetica funkar för Toyota, Lufthansa, Microsoft, Evian, Harley Davidson, Skype, BMW och Tupperware så duger det åt Klocksnack. :D

121208-KS.gif
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

oscaroscar skrev:
Ska det stå KS eller klocksnack? Samt, är de headern som ska designas eller bara en logga?

bara själva loggan, även om man självklart får komma med förslag på hur den kan funka i en header. Tanken är dock att loggan ska funka fristående. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

David skrev:
Om helvetica funkar för Toyota, Lufthansa, Microsoft, Evian, Harley Davidson, Skype, BMW och Tupperware så duger det åt Klocksnack. :D

121208-KS.gif

Är det ditt bidrag i tävlingen (frågan är seriös och inte ironisk)? :)
 

David

Bödeln
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Denke skrev:
Är det ditt bidrag i tävlingen (frågan är seriös och inte ironisk)? :)

Har inte vektoriserat den, men det är förstås lätt gjort.

Det var ett snabbhack, så se det som ett temporärt bidrag, så får jag fila på den om det blir tid över.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

David skrev:
Denke skrev:
Är det ditt bidrag i tävlingen (frågan är seriös och inte ironisk)? :)

Har inte vektoriserat den, men det är förstås lätt gjort.

Det var ett snabbhack, så se det som ett temporärt bidrag, så får jag fila på den om det blir tid över.

Ok!

Rent generellt kan jag säga att det redan kommit in ett tiotal bidrag. Riktigt kul med engagemanget! :)

Keep'em coming!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Det har kommit in många bidrag! Skitkul! Imorgon är deadline, så keep'em coming! :)
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Vilken tid är deadline?
Så att man får veta om man går vidare eller inte :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING

Nu är deadline passerad och en jury kommer ikväll och imorgon att titta på förslagen varefter vi återkommer! :)

Det har varit många bidrag (alla kommer att visas upp) vilket är kanonkul, det är uppriktigt jävligt roligt att så många engagerar sig!

Tack till ALLA so far!
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Klocksnacks stora LOGOTYPE-TÄVLING #DEADLINAD#

Har vi någon mer exakt tid/dag då de utses? :)

skickat med telefonen.
 

Kson

Patek
2-Faktor
En annan sak jag tänkte på, går det inte lägga de förra bilderna vi har haft så de går hitta igen ( : ??
 
Topp