• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning igen - Fullträff från Tag Heuer...

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Snygg! Jag erkänner att jag är en sucker för retrodesign (eller tillverkare gör hommager på sina egna gamla modeller). Kanske borde jag ta konsekvensen av detta och satsa lite hårdare på vintage i boxen. [emoji52]
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Chronon fastnade jag för när den släpptes inför Basel och de första prisuppgifterna jag läste pekade mot 40-45´men det steg senare mot 55´ Vi får väl se om det blir rusning eller om de blir liggande på hyllorna.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hur kan €4900 bli 55.000:- i Sverige? Eller höjdes det rekommenderade priset efter artikeln skrevs?

Synd i så fall för klockan är bland det snyggaste jag sett senaste tiden!
 

nissenypon

Omega
2-Faktor
Tycker det är smart. Ingen vill ha TAG på tavlan. Tycker de är på rätt spår men inte lyckas full ut. Tycker det är fjantigt att de skriver calibre 18 och telemeter på tavlan. Graderingen på tachymetern tycker jag också mest är märklig, men det kanske bara är för att jag inte hajar syftet.
Det är för att det är en telemeter, inte tachymeter...:)

Telemeter används för att mäta avstånd, tex inom artilleriet. eller den klassiska, avstånd till åska: starta kronografen när du ser blixten, stoppa när du hör den. Du kan då läsa av avståndet på telemeterskalan, i detta fall i km.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det är för att det är en telemeter, inte tachymeter...:)

Telemeter används för att mäta avstånd, tex inom artilleriet. eller den klassiska, avstånd till åska: starta kronografen när du ser blixten, stoppa när du hör den. Du kan då läsa av avståndet på telemeterskalan, i detta fall i km.

Vad gör man med den då det bara är lite duggregn?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hur kan €4900 bli 55.000:- i Sverige? Eller höjdes det rekommenderade priset efter artikeln skrevs?

Synd i så fall för klockan är bland det snyggaste jag sett senaste tiden!
Var det med moms etc?

Annars brukar allt vara dyrare i Sverige... Kolla Apple tex, kostar det 249 dollar i USA så kan du oftast ta det ggr 10 för att får det svenska priset (trots att dollarn inte står i 10kr)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
TAG_HEUER_CARRRERA_CALIBRE_17_CHRONOGRAPH_PACKSHOT_2013-copy.jpg

THCV5110FC6310_3.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Var det med moms etc?

Annars brukar allt vara dyrare i Sverige... Kolla Apple tex, kostar det 249 dollar i USA så kan du oftast ta det ggr 10 för att får det svenska priset (trots att dollarn inte står i 10kr)


Kanske stämmer. €4900 + moms skulle bli någonstans runt 57.000:-
 
Topp