• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning igen och igen och igen, nya Rolex OP (Ref116000)

JayJay

Rolex
Tycker de är riktigt nice. Skulle gärna ha en red grape att rotera med. Dock är det, för mig, endast ett alternativ som extraklocka. Saknar ngt för att funka till allt (sjukt subjektivt och jag kan heller inte förklara varför jag känner så).
Försökt övertyga frugan att skaffa en men hon vill prompt ha 34mm :sorry: hade varit juste att kunna låna (går ju med 34mm oxå).
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har länge varit sugen på 116200. Gillar blingarmbandet och datumbubblan. När man ser dom samlade känns ju 116234 ännu vassare, men det är väl en merkostnad på 10000kr att få vitguldsringen har jag för mig.

116200 är grym. Jag föredrar den på Jubilee dock! Stilbrott i många ögon...

Det kan inte gå fel med en ny DJ, oavsett om du väljer 116200 eller 116234. Köp! Alla val av utseendet som du får bestämma själv gör ditt val av klocka mer personligt - visare, tavla, datumhjul, länk, ring. Som upplagt för att bli nöjd!

Japp, nästan 10k för lite guld. 9600 kr på Nymans hemsida. Vill man ha Jubilee istället för Oyster kostar det 800 kr mer. Ringen gör verkligen en hel skillnad, i verkligheten också. Beror på vad man är ute efter. Bling eller under-radarn men liiite bling i länken bara.

Bra bild som jämförelse!
Dubbelindex ser tyvärr lökigt ut, speciellt bredvid de snygga DJ syskonen.
Synd eftersom jag gillar färgen grape.
Finns grapetavlan med 3-6-9 index?

Tackar W!

Jag var nära på red grape just för färgen men studerade tavlan mer hemma. Såg hur lökigt det var med dubbelindex och gick vidare...

Just nu finns den bara med stickindex. Har man en gammal 116000 är det OK att köpa de nya tavlorna snart. Ett år efter release.
 

Pistol_Pete

Panerai
Min blå 116000 säger hej
image.jpg

image.jpg
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Största "problemet" med den här serien iallafall för mig är storleken på klockan. Iofs kändes det inte skitkonstigt att gå till 40mm efter 45,5 och 44mm så man kanske vänjer sig. Cleana klockor hursomhelst.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Största "problemet" med den här serien iallafall för mig är storleken på klockan. Iofs kändes det inte skitkonstigt att gå till 40mm efter 45,5 och 44mm så man kanske vänjer sig. Cleana klockor hursomhelst.
Instämmer delvis. 36mm eller 42mm är det väl som gäller på de vanliga mer dressiga Rolexmodellera. 36mm är för litet och 42mm är för stort. Fattar inte riktigt hur de tänker även om 36mm varit standard länge.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Instämmer delvis. 36mm eller 42mm är det väl som gäller på de vanliga mer dressiga Rolexmodellera. 36mm är för litet och 42mm är för stort. Fattar inte riktigt hur de tänker även om 36mm varit standard länge.

Datejust 2 är 41mm, men det kanske också är i största laget för en dressare.
Explorer är perfekt med sina 39mm men räknas väl inte som dressare, eller?
Så visst borde det finnas en dressare som är 38-39mm.
 
Topp