Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockspaning, lågbudget -Tissot...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 6 oktober 2016.

1. Var förbi @ERIKSON URHANDEL igår och pratade lite skit och fixade ett batteribyte, passade även på att testa en riktigt cool dinka som faktiskt ligger i 'budget' klassen...

En Tissot faktiskt, Tissot som tyvärr inte har någon hög status längre trots att dom har en hel del i bagaget...

Den jag testade heter (tror jag) typ 'Heritage' och är nån typ av remakish av ett gammalt konverterat fickurs design....manuellt verk, lock på baksidan, zontavla samt fasta bandhorn...

Spelar in på 45mm och kommer på lädernato...riktigt skön faktiskt och ett helt klart roligt budget alternativ till Panerai osv.....

Cool baksida och fasta luggar...

Lite wristshots...

#mkshot

Enellios, yonsson, Eurenius och 16 andra gillar detta.
  2. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Bra där, såg jävligt trevlig ut måste jag säga, Tissot har gjort många trevliga klockor och gör det fortfarande tycker jag. Synd att denna var på 45mm bara, känns som att det skulle funnits ett alternativ på 36-39mm också tycker jag.

Hexagon, Strindberg, Rozzy och 1 annan gillar detta.
  3. Filip Dudeson

Filip Dudeson Bonde

I och med att den inte har några bandhorn direkt så sitter den bra på handleden, storleken till trots IMHO.

masterkiller gillar detta.
  4. Jeser90

Jeser90 Stadsbo

Såg en bild på den modellen via deras Instagram och fick blicken att fastna någon extra sekund. Riktigt fin tycker jag, dock är väl kanske 45mm i största laget men gillar designen skarpt, rolig baksida! Ska klämmas på ifall möjlighet ges.

Edit: Men det är väl som du säger, avsaknaden av bandhorn gör kanske att den sitter bra trotsallt.

5. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
  6. Hugii

Hugii Biskop

7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Så kan det säkert vara, men 45mm skojar man fan inte bort så där utan vidare :cigar:!

cornil och Jockinho gillar detta.
  8. Cliff

Cliff Borgare

Från:
    Stockholm
    Snygg och kul och annorlunda klocka. Men jag ogillar när man gör nya klockor som ska se gamla ut. Blir lite "roséfärg på stål" vibbar för mig. Sålde tom min BlackBay pga detta.

Rozzy gillar detta.
  9. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kul koncept och att Tissot försöker. Håller med @Affe att i en mindre storlek hade den varit riktigt lyckad. Nu ser den faktiskt ut just som ett omgjord fickur på handleden, vilket aldrig faller väl ut.

Cliff, paradis och Affe gillar detta.
  10. Bild från hodinkee...gällande storleken...

Jokkmokkswe gillar detta.
  11. wadbro

wadbro Stadsbo

Oxå provat den o va skeptisk pga storleken, men som nämnts - bandhornen gör skillnad o den känns inte så jäkla stor trots allt ifall man ärvas vid klockor 42+. Jag blev glatt överraskad iallafall!

12. Filip Dudeson

Filip Dudeson Bonde

Smaken är som baken gällande designen men klockan är ju de facto ett fickur som är omgjort till armbandsur.

13. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Klockan är de facto ett nyproducerat armbandsur som är gjord att se ut som ett omgjort fickur...

JLW gillar detta.
  14. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

note to self: börja hoarda trench watches med äkta porslinstavlor för £100... ;)

JohnDoe, Rozzy och JLW gillar detta.
  15. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    Eller hur, och bygg om dem! Men skippa lädernato. De är så 2015:rolleyes::D

NiklasArvid gillar detta.
  16. Sportmats

Sportmats Bonde

Nej och det beror ju just på trista och trötta klockor som denna som du lägger upp. Tissot borde renodla sitt sortiment och bara satsa på T-touch modellerna som är dom enda fina och intressanta ur dom har nuförtiden :)

Mårtenssons ur Brookfield