• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning, lågbudget -Tissot...

Var förbi @ERIKSON URHANDEL igår och pratade lite skit och fixade ett batteribyte, passade även på att testa en riktigt cool dinka som faktiskt ligger i 'budget' klassen...

En Tissot faktiskt, Tissot som tyvärr inte har någon hög status längre trots att dom har en hel del i bagaget...

Den jag testade heter (tror jag) typ 'Heritage' och är nån typ av remakish av ett gammalt konverterat fickurs design....manuellt verk, lock på baksidan, zontavla samt fasta bandhorn...

Spelar in på 45mm och kommer på lädernato...riktigt skön faktiskt och ett helt klart roligt budget alternativ till Panerai osv.....

77699029-44D5-4B63-9D2D-7F25AD5BDAA7_zpsx0baelok.jpg


Cool baksida och fasta luggar...
8545C2DA-5B02-488E-A8C0-974AED50785D_zpsqhjlsgnc.jpg


Lite wristshots...
B1B7B986-6C12-49EB-9732-F8DCDCD9C12B_zpso1kefi6m.jpg


#mkshot
F2907AEE-CB93-4FEF-A022-318B45AF827D_zps87um49sf.jpg
 
Bra där, såg jävligt trevlig ut måste jag säga, Tissot har gjort många trevliga klockor och gör det fortfarande tycker jag. Synd att denna var på 45mm bara, känns som att det skulle funnits ett alternativ på 36-39mm också tycker jag.
I och med att den inte har några bandhorn direkt så sitter den bra på handleden, storleken till trots IMHO.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Såg en bild på den modellen via deras Instagram och fick blicken att fastna någon extra sekund. Riktigt fin tycker jag, dock är väl kanske 45mm i största laget men gillar designen skarpt, rolig baksida! Ska klämmas på ifall möjlighet ges.

Edit: Men det är väl som du säger, avsaknaden av bandhorn gör kanske att den sitter bra trotsallt.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Snygg och kul och annorlunda klocka. Men jag ogillar när man gör nya klockor som ska se gamla ut. Blir lite "roséfärg på stål" vibbar för mig. Sålde tom min BlackBay pga detta.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Oxå provat den o va skeptisk pga storleken, men som nämnts - bandhornen gör skillnad o den känns inte så jäkla stor trots allt ifall man ärvas vid klockor 42+. Jag blev glatt överraskad iallafall!
 
Var förbi @ERIKSON URHANDEL igår och pratade lite skit och fixade ett batteribyte, passade även på att testa en riktigt cool dinka som faktiskt ligger i 'budget' klassen...

En Tissot faktiskt, Tissot som tyvärr inte har någon hög status längre trots att dom har en hel del i bagaget...
Nej och det beror ju just på trista och trötta klockor som denna som du lägger upp. Tissot borde renodla sitt sortiment och bara satsa på T-touch modellerna som är dom enda fina och intressanta ur dom har nuförtiden :)
 
Topp