Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockspaning på Stan idag...(mycket bilder)

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 11 januari 2014.

1. idag så var jag inne en snabbis i stan och passade på att kolla lite klockbutiker, först och främst så ville jag testa en Hublot Classic Fusion 42mm, så det bar av emot Bo Berggren, fanns självklart inte någon inne, MEN passade på att testa en 45mm Ultra Slim..

Priset var dock över 100papp, den är i titan och inte vitguld...

Passade på att testa en Big Bang 44mm oxå och jag mnåste säga att den är alldreles för stor och hög...

Sedan så passade jag på att testa ett gammalt favvomärke, en Bvlgari i Titan, riktigt riktigt schysst, älskar deras 'ledade' gummiband...

Sedan blev det Nymans rakt över gatan...

Först en AP Diver, inget att snacka om, riktigt nice men stooor och lite svåravläst tavla....

Sedan en ännu större, en 47mm PAM372, och jag måste säga, den är tyvär för stor men sååå jävla snygg...

Sen, en DJII, inget att klaga på...

Sedan sista stoppet, Krons Ur...

Testade först en IWC Portuguese och en JLC Grande Taille, Portuguese var schysst, MEN JLC GT var ALLDELES för liten, den kan jag räkna bort helt, MEN MEN MEN...

En JLC Tribute to 1931 Ulta Thin däremot....

SÅÅÅÅÅÅ mycket schysstare, bra mycket tunnare MEN större (längre) och den måste vara den perfekta Reservon, minimalistisk, tunn och bra storlek...

Men, en av klockorna jag verkligen vill kolla in var en Chopard, ni kommer kanske ihåg att jag postade den här bilden förut, riktigt schysst

Men dom hade inte den vittavlade inne utan bara den i svart....men FAAAAAAN vad schysst den är....

I min bok är Choparden en vinnare...riktigt riktigt schysst, en riktig sportdressare, bra storlek, gummiband, med svart tavla ser dressad ut, men antar att den blir mer sportig med vit tavla...

Dagens vinnare...hands down...

vad tycker NI.......

MKRGG, finnirgens, Wii och 25 andra gillar detta.
  2. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Choparden och Ultra Thin var grymma ! Vad ligger de på?

3. Oddset

Oddset Borgare

Från:
    Skåne
    Av de du nämner är Portuguesen min favorit med Reverson hack i häl. Ingen bild på IWC:n?

4. Choparden ligger grymt bra i pris på 36k och JLCn typ 57k tror jag....

5. montpellier

montpellier Bonde

Älskar Reverson! Vad låg den på?

6. JS

JS Friends of KS

Divern är mäktig

Tyckte du verkligen JLC GT var för liten? Tycker den är rätt lagom för klocktypen.

Erkänn att du fortfarande är sugen på DJ II :D

MKRGG gillar detta.
  7. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra dag på stan helt enkelt! Har faktiskt aldrig gjort ett gäng klockbutiker så där. Kanske får haka på nån gång? :)

8. Om det blir en Reservo så är det endast Ultra Thin 1931 som gäller för mig, sååå mycket schysstare....tunnare men mycket bättre i storlek...

GT är 42.2x26mm
    1931 är 46.8x27.4mm

1931 är nästan 5mm längre och 1.5mm bredare...

9. Självklart! vore kul!

Dalomo gillar detta.
  10. hook

hook I'm user not a dealer!

Trevligt! Ultra thin såg fin ut!

11. Bodén

Bodén Borgare

Reverson är vansinnigt fin. Världens bästa kostymklocka.

Skolläraren och masterkiller gillar detta.
  12. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    När jag så rubriken hoppades jag att du stoppat folk på stan & plåtat deras klockor... Nästa gång kanske ?

Dina bilder är kul men vinkeln gör mig yr.

Perpetual gillar detta.
  13. FEL, SÅÅÅÅÅÅÅ jävla fin! :cool:

14. hook

Gillar att de inte placerat sub-sekunden rakt ovanför kl 6 utan förskjutit den!

15. acce1999

acce1999 Friends of KS

Tack för den genomgången! Håller med om jaegern. Otroligt bra. Välbalanserad, elegant, vacker tavla. Väcker habegär.
    A

16. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Reverson får min röst. Skitsnygg. Fönstershoppade på Kroons själv idag och tyckte de hade en vit (eller i vart fall ljus) i skylten.?

17. Sorry, jag trodde du menade Reservon, den heter oxå Ultra thin :confused:

18. Dom hade både en vit och en svart tror jag, testade bara den svarta...

19. hook

Vi kommer överens om att båda var feta, på hubloten var det ju sub-skekund placeringen som gjorde klockan.

masterkiller gillar detta.
  20. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ernesto gillar detta.
  21. JS

JS Friends of KS

Ach so. Lite lustigt att tribute modellen är så mkt större än originalet, hade uppfattningen att 1931 skulle vara mer som classique

MKRGG gillar detta.
  22. addeh

addeh Stadsbo

IWC Portuguese är ju lite av en favorit. Men Choparden var jäkligt fin dock!

23. Aurum gillar detta.
  24. Aurum

Aurum Gubbsnygg

+15 500 kr

masterkiller gillar detta.
  25. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Snygga klockor de flesta, älskar Choparden... Har aldrig testat några riktigt fina klockor i butik, måste dock ändras på. :)

Lite OT: Hur gör de förresten för att motverka stölder och dylikt i fysiska klockbutiker? Har de dubbellåsta dörrar, eller har de vakter? Känns ju riskabelt att ha framme extremt dyra klockor, om någon skulle få för sig att knipa en och springa ut genom dörren. :confused:

26. Bojke

Bojke Fjunis

Reverson satt som en smäck på dig!

27. Inte farligt, tog för givet att det var dyrare...

28. aspo

aspo Stadsbo

Tack för att du delar med dig, mycket bra intiativ! Jag vet att många här inne inte kommer hålla med men jag tycker verkligen big bang:en är snygg...

29. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Finns som blå boutique edition med...

vaniljglass och easy rider gillar detta.
  30. Jag håller med dig, men lite för hög...på bilden ser den dock jävligt bra ut....

Mårtenssons ur Brookfield