• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockstöld i Luleå

pederr

Cartier
För ca 10 dagar sedan skedde ett inbrott på Klockslaget i Luleå och idag var jag förbi och pratade med ägaren Karl-Johan. Förövarna sprängde skyltfönstret med sprängdeg och trots att larmet gick och smällen hördes vida omkring hann de slå sönder flera montrar och få med sig ett antal Longines, Victorinox och Certina. Cert och boxar blev dock kvar i butiken, så om någon vill kränga på er en ny klocka av dessa märken utan papper mm kan ni höja på ögonbrynen lite extra.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vad får man egentligen för en stulen Sub som exempel? Kan inte vara många kronor.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jäkla tråkigt det där, jag var förbi precis vid öppningstid för att surra lite. Det såg hemskt ut, allting huller om buller.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Varför diskutera Rolex när det var klockor från certina och Longines som blev stulna? Hur som, otroligt tråkigt för butiksägarna. Hoppas allt löser sig.

Hur folk kan tänka sig denna risk när utdelningen är minimal (kom igen, klockor för 5-10k) är för mig helt ofattbart.
 

pederr

Cartier
Varför diskutera Rolex när det var klockor från certina och Longines som blev stulna? Hur som, otroligt tråkigt för butiksägarna. Hoppas allt löser sig.

Hur folk kan tänka sig denna risk när utdelningen är minimal (kom igen, klockor för 5-10k) är för mig helt ofattbart.


Instämmer. De hade tillgång till sprängdeg och kunskap om hur den skulle användas. Däremot verkar de ha plockat klockor helt utan plan, då de inte satsat på de dyraste.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Lika tråkigt varje gång. Har aldrig träffat Karl-Johan men kan inte annat än beklaga.
 
Topp