• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockstöld...

Min dotter som gå i 3:an (inte gymnasiet) blev av med sin klocka i skolan idag. Ingen big deal egentligen - men såklart surt :( Det var en enkel svart-vit kvarts-plast-sub som jag byggt ihop åt henne och som hon bar på ett turkost nato. Hon blötte armbandet när hon tvättade händerna och lämnade klockan att torka i sitt skåp när hon gick in på lektion. Skåpen på hennes skola är inte låsbara. Och när hon kom ut så var den borta...

...just det - vi bor i Malmö, men detta kan ju såklart hända var som helst!

:mad:
 

10past10

Omega
Trist.
Om det är till någon "tröst" kan jag medela att det fins fler som råkat illa ut i plugget. För mååånga år sedan blev en kille jag känner av med en 1680 Red på gympan. (Det var dock innan modellen var vintage - om man säger så). Hur som helst plågar det honom fortfarande 30-någonting år senare.
 

Jaguaren

Omega
Min dotter som gå i 3:an (inte gymnasiet) blev av med sin klocka i skolan idag. Ingen big deal egentligen - men såklart surt :( Det var en enkel svart-vit kvarts-plast-sub som jag byggt ihop åt henne och som hon bar på ett turkost nato. Hon blötte armbandet när hon tvättade händerna och lämnade klockan att torka i sitt skåp när hon gick in på lektion. Skåpen på hennes skola är inte låsbara. Och när hon kom ut så var den borta...

...just det - vi bor i Malmö, men detta kan ju såklart hända var som helst!

:mad:

För jävligt,för jag antar att du inte satte ben på armbandet.
Själv flyttade vi ifrån Malmö för 8år sedan när vi fick barn till byn som blir arab baklänges för vi tyckte det hände för mycket skit.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fyfan va illa, hade själv en rätt så bra tjejkompis som blev av med en daytona stålis i 9:an... På gympan, alla lägger sina mobiler/värdesaker osv i ett skåp och man hämtar prylarna efteråt. Sen var det väl någon som tagit "fel" klocka... Inte kul där...
 

16610

Patek
2-Faktor
Fan va trist! Man är inte säker någonstans längre. För många år sedan när jag gick i tredje klass var det någon/ några som skar sönder allas vinter jackor. Ung och växer= nya vinterkläder varje år typ! Många föräldrar som blev ledsna kan jag säga.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fyfan va illa, hade själv en rätt så bra tjejkompis som blev av med en daytona stålis i 9:an... På gympan, alla lägger sina mobiler/värdesaker osv i ett skåp och man hämtar prylarna efteråt. Sen var det väl någon som tagit "fel" klocka... Inte kul där...


Ja vilken brud har det? I örebro...?! Är hon singel?
 

morrism

Audemars
Fyfan va illa, hade själv en rätt så bra tjejkompis som blev av med en daytona stålis i 9:an... På gympan, alla lägger sina mobiler/värdesaker osv i ett skåp och man hämtar prylarna efteråt. Sen var det väl någon som tagit "fel" klocka... Inte kul där...

Ja fyfan, jag kommer ihåg när jag gick på 6-års verksamhet och en i klassen tappade bort sin skydweller i finger färgen... surt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vilka tjejer har ståldaytona när de går i nian?

Inte så många, men det är klart det förekommer

Ja vilken brud har det? I örebro...?! Är hon singel?

Haha Göteborg... Vill du ha hennes nummer?


Ja fyfan, jag kommer ihåg när jag gick på 6-års verksamhet och en i klassen tappade bort sin skydweller i finger färgen... surt.


Nej alltså det är på riktigt, tjejen gick på Lundsberg sen så stålar fanns det tydligen gott om
 

babanker

Panerai
Jäkligt trist, speciellt när du "gjort" den själv! Men, sånt är livet och barn är alltid barn. Oj, om jag kunde räkna upp alla de saker jag stulit under mina dagar...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Sjukt! När jag gick i nian räckte det med adidasbrallor för att vara cool...

Lundsberg, är inte det skolan där de äldre slår och sextrakasserar de yngre?


Snacket om Lundsberg är kryddat som fan, media har blåst upp det där sjukt mycket. Vilken nollning spårar inte? Klart att skit händer, nu är det bara intressant för att det är massa rika kids som går på skolan. Tycker hela diskussionen är löjlig.

Det som är knepigt är de få elever som inte bor på skolan utan kommer från de värmländska skogarna och ska försöka passa in i Lundsbergsandan, det är där det skär sig...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snacket om Lundsberg är kryddat som fan, media har blåst upp det där sjukt mycket. Vilken nollning spårar inte? Klart att skit händer, nu är det bara intressant för att det är massa rika kids som går på skolan. Tycker hela diskussionen är löjlig.

Det som är knepigt är de få elever som inte bor på skolan utan kommer från de värmländska skogarna och ska försöka passa in i Lundsbergsandan, det är där det skär sig...

En skola där det tjuvas Daytonas förtjänar att stängas. Tack skolinspektionen!
 
Topp