Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockstöld...

Diskussion i 'Diskussion' startad av CreativeMind, 29 augusti 2013.

1. CreativeMind
    Trådstartare

CreativeMind Bonde

Min dotter som gå i 3:an (inte gymnasiet) blev av med sin klocka i skolan idag. Ingen big deal egentligen - men såklart surt :( Det var en enkel svart-vit kvarts-plast-sub som jag byggt ihop åt henne och som hon bar på ett turkost nato. Hon blötte armbandet när hon tvättade händerna och lämnade klockan att torka i sitt skåp när hon gick in på lektion. Skåpen på hennes skola är inte låsbara. Och när hon kom ut så var den borta...

...just det - vi bor i Malmö, men detta kan ju såklart hända var som helst!

:mad:

2. 10past10

10past10 Bonde

Trist.
    Om det är till någon "tröst" kan jag medela att det fins fler som råkat illa ut i plugget. För mååånga år sedan blev en kille jag känner av med en 1680 Red på gympan. (Det var dock innan modellen var vintage - om man säger så). Hur som helst plågar det honom fortfarande 30-någonting år senare.

3. Wollen

Wollen Barfly

Alltid trist när folk inte kan skilja på "mitt" och "någon annans"!

4. Jaguaren

Jaguaren Bonde

Från:
    Skåneland
    För jävligt,för jag antar att du inte satte ben på armbandet.
    Själv flyttade vi ifrån Malmö för 8år sedan när vi fick barn till byn som blir arab baklänges för vi tyckte det hände för mycket skit.

5. ZQT

ZQT The Banker

Fyfan va illa, hade själv en rätt så bra tjejkompis som blev av med en daytona stålis i 9:an... På gympan, alla lägger sina mobiler/värdesaker osv i ett skåp och man hämtar prylarna efteråt. Sen var det väl någon som tagit "fel" klocka... Inte kul där...

6. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Vilka tjejer har ståldaytona när de går i nian?

Asplund, mrMyagi och Gavve gillar detta.
  7. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Fan va trist! Man är inte säker någonstans längre. För många år sedan när jag gick i tredje klass var det någon/ några som skar sönder allas vinter jackor. Ung och växer= nya vinterkläder varje år typ! Många föräldrar som blev ledsna kan jag säga.

8. Gavve

Gavve Greven

Ja vilken brud har det? I örebro...?! Är hon singel?

9. Wollen

Wollen Barfly

Och har hon en tvillingsyster som är lite snyggare till mig? ;)

Gavve gillar detta.
  10. morrism

morrism Friends of KS

Ja fyfan, jag kommer ihåg när jag gick på 6-års verksamhet och en i klassen tappade bort sin skydweller i finger färgen... surt.

jabla, Asplund, Wii och 4 andra gillar detta.
  11. par

par Friends of KS

Shit va trist, själv blev jag av med min PP 5002R på dagis.

mrMyagi och morrism gillar detta.
  12. ZQT

ZQT The Banker

Inte så många, men det är klart det förekommer

Haha Göteborg... Vill du ha hennes nummer?

Nej alltså det är på riktigt, tjejen gick på Lundsberg sen så stålar fanns det tydligen gott om

13. Gavve

Gavve Greven

Yes box... namn och nummer per PM;D

ZQT gillar detta.
  14. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Behöver inte bara ske i Malmö som du säger.

15. morrism

morrism Friends of KS

Sjukt! När jag gick i nian räckte det med adidasbrallor för att vara cool...

Lundsberg, är inte det skolan där de äldre slår och sextrakasserar de yngre?

mrMyagi gillar detta.
  16. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Jäkligt trist, speciellt när du "gjort" den själv! Men, sånt är livet och barn är alltid barn. Oj, om jag kunde räkna upp alla de saker jag stulit under mina dagar...

17. ZQT

ZQT The Banker

Snacket om Lundsberg är kryddat som fan, media har blåst upp det där sjukt mycket. Vilken nollning spårar inte? Klart att skit händer, nu är det bara intressant för att det är massa rika kids som går på skolan. Tycker hela diskussionen är löjlig.

Det som är knepigt är de få elever som inte bor på skolan utan kommer från de värmländska skogarna och ska försöka passa in i Lundsbergsandan, det är där det skär sig...

axel_ gillar detta.
  18. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    En skola där det tjuvas Daytonas förtjänar att stängas. Tack skolinspektionen!

morrism och par gillar detta.
  19. ZQT

ZQT The Banker

Detta var dock Nya Påvelundsskolan! Där hade man det gött, vi hade golf på schemat varje vecka... Aah, those were the days!

20. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Det skulle säkert kunna snattas en Daytona på Lundsberg. Det var därför skolan stängdes.

par gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield