• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktips till mig (tjej)

calzone

Vacheron
SeikoSandra skrev:
Seikoman87 skrev:
Jag lägger min röst på SARB023 ;) Speciellt om du gillar vitt :p, Tror micke_s har en till salu
Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa! :)


Den är 37mm utan krona, Den vita monster klockan är 42mm utan krona så tror den skulle kunna passa riktigt fint ;). Det är ju en klocka för den Japanska marknaden egentligen och dom har ju inga viking handleder i regel :p
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Seikoman87 skrev:
SeikoSandra skrev:
Seikoman87 skrev:
Jag lägger min röst på SARB023 ;) Speciellt om du gillar vitt :p, Tror micke_s har en till salu
Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa! :)


Den är 37mm utan krona, Den vita monster klockan är 42mm utan krona så tror den skulle kunna passa riktigt fint ;). Det är ju en klocka för den Japanska marknaden egentligen och dom har ju inga viking handleder i regel :p

Den bär större än vad den är, sedan är den 38 mm inte 37.
 

SeikoSandra

Breitling
Jag är tacksam för alla möjliga tips! Behöver alltså inte endast vara Seiko, även om jag är väldigt nöjd med den som jag har idag! Kan ju vara kul att testa något nytt också :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Inte alltid Seiko, finns inget annat i era hjärnor?
Jag tror att hennes nickname blev ganska ledande.
Borde kanske leta fram en trevlig Orisdinka till henne. Går det att få en dykarOris för 5000-lappen?
Jag vet att du kommer vinkla det här till en racing-Oris, på något vis. Men det gör inget, tycker om dig ändå. :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tudor Oysterdate 34mm är kanon på damer. Går ofta för ca 5-6k. Tidlös kanonklocka för alla tillfällen. :)
 

calzone

Vacheron
CaptainOats skrev:
Seikoman87 skrev:
SeikoSandra skrev:
Seikoman87 skrev:
Jag lägger min röst på SARB023 ;) Speciellt om du gillar vitt :p, Tror micke_s har en till salu
Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa! :)


Den är 37mm utan krona, Den vita monster klockan är 42mm utan krona så tror den skulle kunna passa riktigt fint ;). Det är ju en klocka för den Japanska marknaden egentligen och dom har ju inga viking handleder i regel :p

Den bär större än vad den är, sedan är den 38 mm inte 37.

Så dessa uppgifter stämmer inte ?


http://www.seiyajapan.com/product/S-SAR ... RB023.html
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Seikoman87 skrev:
CaptainOats skrev:
Seikoman87 skrev:
SeikoSandra skrev:
Seikoman87 skrev:
Jag lägger min röst på SARB023 ;) Speciellt om du gillar vitt :p, Tror micke_s har en till salu
Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa! :)


Den är 37mm utan krona, Den vita monster klockan är 42mm utan krona så tror den skulle kunna passa riktigt fint ;). Det är ju en klocka för den Japanska marknaden egentligen och dom har ju inga viking handleder i regel :p

Den bär större än vad den är, sedan är den 38 mm inte 37.

Så dessa uppgifter stämmer inte ?


http://www.seiyajapan.com/product/S-SAR ... RB023.html
Både higushi o chino säger 38.
Mätte min men svårt med en tumstock.

Oavsett 37 lr 38 så bär den större.
här brevid varandra på en bild jag precis tog lite snabbt för att visa.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1359154281.944121.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359154281.944121.jpg
    41.5 KB · Visningar: 340

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Seikoman87 skrev:
Skitsamma den är fet :D, Jag blir mer och mer sugen varje gång jag ser din :p


Hehe, jo den är grym.
Svårt att fånga på bild men i verkligheten ser den mycket bättre ut.
Den har ett sånt djup i tavlan och schyssta detaljer i index och slipningen på boetten.

Jag är nyfiken på 045 an också, knäppt att ha 2 av samma modell men vi får se.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen som föreslagit Glycine ännu? Airman is the shit! Skippa Seiko..... ;)
 

Målarn

The Steak
80talisten skrev:
theargonaut skrev:
Spencer66 skrev:
Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..
+1 på den! F-n Mr Rolex, jag visste väl att du egentligen var en riktig Tudor-fanboy ;)
Tudor använder han endast under sina toalettbesök :D

Hahaha :mrgreen:
 

carlanton

Audemars
Spara några månader till och köp en begagnad Rolex Datejust istället. Den perfekta tjejklockan alla kategorier! Både dressig och sportig på samma gång, helt tidlös design och kommer inte tappa värde.
 

Josef B

Bestraffaren
Eller så kämpar du lite extra, utökar budgeten lite eller så hittar man en beggad. Men Chanel J12 är en otroligt sjukt snygg damklocka, stilfull och sportig! Finns i många olika utföranden. Finns hos Rob Engströms om du känner dig för att prova en :)

748531-916042.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Klocktips till mig (tjej)

Min fru, som är en liten och späd varelse men med ett lejons röst och utstrålning, varvar Sinn 456 perlmutt och Rolex 16610. Subben kanske är utanför budget men en 456 borde gå att snoka fram för rätt slant.

Subben är tokigt snygg på henne. Sinnen är betydligt mindre, i vanlig damstorlek men också väldigt fin och mycket prisvärd.

u3ybuzuq.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Om vi ska återgå till Seiko, så sitter denna överlägset snyggast på min flickvän av alla min klockor.
Seiko_Premier_Kinetic_1.JPG

Blir en lagom oversized herrklocka som bärs något mindre än sina 40mm. Dock så är det Kinetic, a.k.a. automat-quartz om man kan leva med det. Lite kul med perpetual kalendern.

Tyvärr så använder jag den inte alls och min flickvän bär aldrig klockor så den ligger bortglömd i lådan och har varit ute på Blocket en sväng..
 

SeikoSandra

Breitling
Rber skrev:
Om vi ska återgå till Seiko, så sitter denna överlägset snyggast på min flickvän av alla min klockor.
Seiko_Premier_Kinetic_1.JPG

Blir en lagom oversized herrklocka som bärs något mindre än sina 40mm. Dock så är det Kinetic, a.k.a. automat-quartz om man kan leva med det. Lite kul med perpetual kalendern.

Tyvärr så använder jag den inte alls och min flickvän bär aldrig klockor så den ligger bortglömd i lådan och har varit ute på Blocket en sväng..
Den var snygg, men känner att det är dags för en mekanisk :)
 

DrDre

Patek
SeikoSandra skrev:
yonsson skrev:
Jag kan ge dig 100 förslag utifrån det. Har du fler preferenser? Färg på urtavla? Prisklass? Dressig eller toolig stil?
Jag föredrar vit urtavla, men svart är också av intresse.
Prisklass ca 5000:-
Och jag gillar både den dressiga och lite "tuffare" stilen på klockor =)

I den prisklassen tycker jag att Certina och Tissot erbjuder mest värde för pengarna. De har ju rätt mycket tjejklockor men vill du ha något tuffare kan ju även en mindre herrklocka bli rätt coolt. Några här på forumet har väl handlat på uret.se och de verkar nöjda så du ju ta en titt där så kan du spara några kronor.

Du borde också kunna klämma in en beg men nästan ny Longiness eller Baume & Mercier i den budgeten. De har ju väldigt fin design, ofta lite elegantare, på många av sina modeller.
 
Topp