• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktips till mig (tjej)

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Josef B skrev:
Eller så kämpar du lite extra, utökar budgeten lite eller så hittar man en beggad. Men Chanel J12 är en otroligt sjukt snygg damklocka, stilfull och sportig! Finns i många olika utföranden. Finns hos Rob Engströms om du känner dig för att prova en :)

748531-916042.jpg


Min flickvän älskade sin J12 och den syns verkligen på handleden, man ska dock vara medveten om att "Bezelen" inte klarar mycket!

Så J12 bör kompletteras med en beater!

Jag rekommenderar att spara lite till och slå till på en Oyster Precison 6694!
 

Genta

Cartier
Föreslår en Nomos Tangente. Går att hitta begagnad i din prisklass. Bahaus-inspirerad, eget urverk, finns i 35 mm och inte alltför vanlig.

Nomos_Tangente_Datum_zps851ef09b.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Inte alltid Seiko, finns inget annat i era hjärnor?

Lyssna för en gångs skull på führern. Lägg ner Seiko, du får mycket schysstare klockor från Longines eller Tissot i den prisklassen, som dessutom är roligare, snyggare, bättre osv än Seiko.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
JakobZ skrev:
Spencer66 skrev:
Inte alltid Seiko, finns inget annat i era hjärnor?

Lyssna för en gångs skull på führern. Lägg ner Seiko, du får mycket schysstare klockor från Longines eller Tissot i den prisklassen, som dessutom är roligare, snyggare, bättre osv än Seiko.
Du är en rolig prick du! :mrgreen:

edit: den där var ju klockren, tror jag snor den som signatur...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
80talisten skrev:
JakobZ skrev:
Spencer66 skrev:
Inte alltid Seiko, finns inget annat i era hjärnor?

Lyssna för en gångs skull på führern. Lägg ner Seiko, du får mycket schysstare klockor från Longines eller Tissot i den prisklassen, som dessutom är roligare, snyggare, bättre osv än Seiko.
Du är en rolig prick du! :mrgreen:

edit: den där var ju klockren, tror jag snor den som signatur...

Varsågod Seiko-Lenin! :mrgreen:
(pluspoäng eftersom din MM300-sign försvann! :mrgreen: )
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har ni helt tappat vettet pojkar. Har ni läst minsta lilla historia, så förstår ni att det inte är lämpligt att kalla varandra för führer eller Lenin. Och det är absolut inte gulligt att ha det i sin signatur. Kom in i matchen nu. Skämmes!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
Nu har ni helt tappat vettet pojkar. Har ni läst minsta lilla historia, så förstår ni att det inte är lämpligt att kalla varandra för führer eller Lenin. Och det är absolut inte gulligt att ha det i sin signatur. Kom in i matchen nu. Skämmes!
Säg det till JakobZ!! att jag la in den i min signatur var menad som en vänlig sarkastisk gest mot JakobZ. Men jag tar bort den sen :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Kolla Certinas DS Podium automatare. Stilren design, länk i borstat/polerat stål för sjysst kontrast och 38mm som du gärna ville ha? När man tröttnar på länken är det bara att slänga på natoband eller läder. Billiga är de också, få märken ger så mycket klocka för pengarna! Kolla länken.

http://www.klockia.se/certina-ds-podium ... 37-00.html
 
Topp