• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktvätt ;)

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Asså, det värsta är ju att nån lekaman kommer googla på att göra rent sin klocka, hitta detta och faktiskt göra det!

Undrar vad som egentligen skulle hända med klockan? Hur ducked up skulle den bli? Om den ligger i en ficka skulle den kanske klara sig (ingen dressare, men en riktig beater då kanske)
 

MrPlow

Rolex
För en annan, som är gift, så behöver jag en instruktion om hur en sån där tvättaremaskin egentligen fungerar!
 
  • Like
Reactions: JLW

Man

Rolex
Skrivs ju mycket om ultraljudstvätt men man klarar sig långt med vad som finns i ett vanligt hushåll. Här har jag tagit fram vad som behövs.

WP_20151111_001.jpg


Lägg klockorna i skålen och slå på rikligt med Yes.

WP_20151111_002.jpg


Fyll på med varmt vatten och snurra med vispen i fem minuter, inbillar mig att det blir mindre repor än med tandborste.

WP_20151111_003.jpg


Visst blev det rent o fint?

WP_20151111_005.jpg


Skölj av under kökskranen.

WP_20151111_007.jpg


In med dem i torktumlaren, lägger med en handduk så det inte skall skramla så mycket.

WP_20151111_008.jpg


Körde fem minuter på strykfritt, lät skonsammast.

WP_20151111_009.jpg


Funkar även som winder om klockorna är automatiska.











;) ;) ;)

:) Lägga dem i diskmaskinen kanske är ett alternativ annars? Testat det?
 
Topp