• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klumpigt batterifläsk med extra allt.

easy rider

Brüno
2-Faktor
Klockintresset har sannerligen legat i dvala sista halvåret. Aktiviteten har minskat, men det finns ju gott om nya sågspån som dräller runt här. Dock är det som vanligt mest identiska Rolex i parti och minut med långa referensnummer som syns. Så, för att boosta min narcissism och upplysa er andra tänkte jag därför visa upp något kul, lite ovanligt och hållkäften-ballt.

Batteriklocka i guld, med extra allt. En full set Oysterquartz 19018 från 1982, väldigt sparsamt använd genom åren. Var förbi Rob E. igår för justering av spännet och deras utlåtande var att den var opolerad. Den horisontella borstningen på ovansidan av bandhornen är intakt och även de fasade kanterna på sidan och längs med länken. Endast en del lättare smårepor längs boettsidorna, så den har förmodligen endast burits vid enstaka tillfällen, då och då. Klistermärket på baklocket är även det kvar.
Trycktestet blev godkänt, men den kommer ändå lämnas in på ett packningsbyte och eventuellt byte av den lite tråkiga champagnetavlan. Vi får se.

Håll till godo
3.jpg
5.jpg
IMG_3160.JPG
FullSizeRender.jpg
2.jpg
1.jpg
4.jpg
7.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Klockintresset har sannerligen legat i dvala sista halvåret. Aktiviteten här har minskat, men det finns ju gott om nya sågspån som dräller runt här. Dock är det som vanligt mest identiska Rolex i parti och minut med långa referensnummer som syns. Så, för att boosta min narcissism och upplysa er andra tänkte jag därför visa upp något kul, lite ovanligt och hållkäften-ballt.

Batteriklocka i guld, med extra allt. En full set Oysterquartz 19018 från 1982, väldigt sparsamt använd genom åren. Var förbi Rob E. igår för justering av spännet och deras utlåtande var att den var opolerad. Den horisontella borstningen på ovansidan av bandhornen är intakt och även de fasade kanterna på sidan och längs med länken. Endast en del lättare smårepor längs boettsidorna, så den har förmodligen endast burits vid enstaka tillfällen, då och då. Klistermärket på baklocket är även det kvar.
Trycktestet blev godkänt, men den kommer ändå lämnas in på ett packningsbyte och eventuellt byte av den lite tråkiga champagnetavlan. Vi får se.

Håll till godo
3.jpg
5.jpg
IMG_3160.JPG
FullSizeRender.jpg
2.jpg
1.jpg
4.jpg
7.JPG
Helt galet skick, grym!
 

mmx

Cartier
Ja, boostar väl din narcissism med dig. Den är sjukt ball, helt klart! Snygga bandhorn & fasade länksidor precis, noterade det innan du påpekade faktiskt. Gillar tavlan, men känner du för variation borde ju en svart funka bra? Blir mer kontrast då och studsar upp lite mer.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Klockintresset har sannerligen legat i dvala sista halvåret. Aktiviteten har minskat, men det finns ju gott om nya sågspån som dräller runt här. Dock är det som vanligt mest identiska Rolex i parti och minut med långa referensnummer som syns. Så, för att boosta min narcissism och upplysa er andra tänkte jag därför visa upp något kul, lite ovanligt och hållkäften-ballt.

Batteriklocka i guld, med extra allt. En full set Oysterquartz 19018 från 1982, väldigt sparsamt använd genom åren. Var förbi Rob E. igår för justering av spännet och deras utlåtande var att den var opolerad. Den horisontella borstningen på ovansidan av bandhornen är intakt och även de fasade kanterna på sidan och längs med länken. Endast en del lättare smårepor längs boettsidorna, så den har förmodligen endast burits vid enstaka tillfällen, då och då. Klistermärket på baklocket är även det kvar.
Trycktestet blev godkänt, men den kommer ändå lämnas in på ett packningsbyte och eventuellt byte av den lite tråkiga champagnetavlan. Vi får se.

Håll till godo
3.jpg
5.jpg
IMG_3160.JPG
FullSizeRender.jpg
2.jpg
1.jpg
4.jpg
7.JPG
Tuff pjäs, grattis! Ska du använda den som vardagsklocka, är du kung :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som sagts tidigare så är den ruggigt bra! Länken är nästan det bästa med hela klockan. Champagnetavlan är inte så tokig då det får hela paketet att se vulgo ut. Men du kanske söker en liten kontrast i allt det gula. Vad tänker du dig?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Helvete vad fin, stort grattis! Jag personligen gillar tavlan - tycker inte att man ska ha en tavla som "studsar ut" på en sån klocka.
Kan man få ett litet WS också?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Helt galet skick, grym!
Då kan jag andas ut...trots att det är tråksafir.
Tuff pjäs, grattis! Ska du använda den som vardagsklocka, är du kung :)
Det är faktiskt den enda kandidaten till vardagsklocka nu.
Som sagts tidigare så är den ruggigt bra! Länken är nästan det bästa med hela klockan. Champagnetavlan är inte så tokig då det får hela paketet att se vulgo ut. Men du kanske söker en liten kontrast i allt det gula. Vad tänker du dig?
Den är rätt smutt i dagsljus, då den går mer åt silverhållet. Annars hade svart varit mumma.
Helvete vad fin, stort grattis! Jag personligen gillar tavlan - tycker inte att man ska ha en tavla som "studsar ut" på en sån klocka.
Kan man få ett litet WS också?
Har bara två från förra veckan.
9.jpg
10.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Brutal comeback Easy!
Helt galet skick som vanligt när du fångar nytt skojigt!
Boett och länk var bland det krispigaste jag sett på en DD OQ:)
 
Topp