Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kluven

Diskussion i 'Diskussion' startad av steffe, 11 mars 2015.

1. steffe
    Trådstartare

steffe Friends of KS

Gentlemen,
    Jag är så sjukt kluven, har haft ett inlägg i "Köpes" nu ett tag där jag söker antingen Datejust 160x/160xx eller Explorer II 16570.

Ni är de enda som kan hjälpa mig! Jag vill ha båda klockorna lika mycket, då menar jag verkligen lika mycket. Problemet då? Jag har bara råd med en, enkelt. Datejust lockar tack vare sitt klassiska utseende och en jubileelänk är alltid snyggt och Explorern känns som "mest klocka för pengarna" då den är nyare, lite större och rent av kanske lite mer diskret vilket är bra för mig som är 20 bast.

Är nästan lite halvt irriterad på mig själv, då jag sparat cashen ett tag nu och de ligger och väntar på att brännas.

Enkel fråga till er, vad hade ni valt? Jag vet att allt är individuellt men i det här läget är jag nästan villig att bara gå på era rekommendationer.

Edit: Värt att tillägga, jag har aldrig svårt att bestämma mig för saker annars.

Gummo gillar detta.
  2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Exp2 alla dagar i veckan. Mycket roligare klocka!

Rojalisten, CurriculumVitae, Ako och 2 andra gillar detta.
  3. stabil

stabil Bonde

Jag lägger min röst på dj!

4. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Exp. II helt klart!

Ako och Joakim gillar detta.
  5. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hade nog gått på exp nu och haft en DJ som nästa mål. Exp är lite mer ungdomlig och dj känns spontant något mer gubbig. Exp är lite mer rejäl klocka och du kommer inte bli missnöjd med den.

galácticon, Grafton, Konsul och 4 andra gillar detta.
  6. KenKun

KenKun Biskop

7. JoakimS

JoakimS Bonde

Det är ju en viss prisskillnad också mellan klockorna. Har du pengarna och redan tänkt investera dom så kör på exp ii:an. Men ett mellanting skulle ju vara exp i:an. En 14270 eller 114270 hittar du för samma pengar som en exp ii:a och då har du samma size som en datejust, men lite mer sportigare och modernare.

Scaramanga gillar detta.
  8. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Dj!

9. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Explorer II tycker jag!

10. Sond

Sond Friends of KS

Jag föredrar DJ. Men vore jag 20 år skulle jag nog gå på Exp II.

11. Chagall

Chagall Stadsbo

Explorer II.

12. Brutus

Brutus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Exp ii är betydligt större och mer mångsidig i mina ögon. En bra klocka för allt! Klart coolare för en 20-åring

13. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Men utan datum, vilket är på båda klockorna TS är intresserad av.

Och det är värdelöst utan bilder :) image.jpg image.jpg

Konsul, pale_ale, Sullstrom och 2 andra gillar detta.
  14. Pälle

Pälle Stadsbo

Från:
    Vimmerby
    Känns som du kommer kunna använda en exp II mer än en Dj, kanske satsa på Dj nästa gång

15. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Skulle säga att det beror på hur du klär dig och vad du sysslar med. Går du i kavaj en majoritet av dagarna så DJ, annars EXP II.

16. Pojken från Götet

Pojken från Götet Bonde

17. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Mitt svar på din fundering.. Väldigt allround![​IMG]

Grafton, Andersml, Mykeys och 5 andra gillar detta.
  18. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Har du provat någon av klockorna så du vet hur de sitter?

19. steffe
    Trådstartare

steffe Friends of KS

Klocksnack i ett nötskal, snabb och enkel hjälp när man behöver den som mest!
    Är fortfarande inte 100 men det lutar åt Explorern ;)

Erik1 gillar detta.
  20. steffe
    Trådstartare

steffe Friends of KS

Faktiskt bara testat DJ, dock har jag haft dykare runt 40mm på armen. Rent storleksmässigt spelar det faktiskt inte så stor roll, utan mer form, har rätt så små handleder så hade lätt kunnat rocka en 34mm AirKing till exempel.

21. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Exp är lite smidigare än tex sub, den är inte lika hög och passar utmärkt till skjorta.

Tror inte du blir missnöjd med en exp2a. En helt grym klocka

steffe gillar detta.
  22. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Beror lite på vad för stil du har.. Men hade jag varit 20 skulle jag valt Exp utan att tveka.
    Precis som de flesta redan sagt - den är mer allround och ungdomligare än DJ.

23. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har själv smala handleder, har DJ 1601 och haft en svart Exp II. Personligen gillar jag DJ på jubilée mer än Exp II. Gillar idén utav Exp II men den kändes aningen för stor för mig. Smaksak givetvis och många skulle nog inte hålla med.

Som jag ser det så är Exp II enklare att ha, bara för att man inte behöver tänka lika mycket på att slå i den i något. Syftar mest på att glaset repar sig mycket enklare på fyrsiffrig DJ. Fick en ganska jobbig repa i glaset under en fylla. Hade nog inte hänt med Explorern.

Ligger ju några schyssta Exp II till salu på forumet. Om du vill ha båda exakt lika mycket är det kanske bara att slå till! :)

Konsul gillar detta.
  24. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Äsch, jag är ju några år under 30, kläder i alla nyanser utav svart och lite åt det rockiga hållet. Typ Saint Laurent möter Acne. Tycker en vintage DJ på jubilée passar perfekt! Sen är jag iofs en sucker för kontraster, men ändå!

25. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Smala handleder är vi två om, men explorern satt klockrent. Och ångrar du dig så är det ju bara att sälja. Så något problem har du egentligen inte. Köp, prova, sälj om det inte passar :D

steffe och OBRKV gillar detta.
  26. elmaco

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
    Tänk såhär, du vill ju uppenbarligen ha en klocka som funkar till det mesta. Exp har alla de funktioner som en dj har fast den är lite roligare. Har själv några dressklockor men jag faller alltid tillbaka på min dykarklocka just för att den tål att användas och kan anpassas till de flesta aktiviteter. Gå till en butik och testa väl? Jag tror att du kommer gilla båda men falla för exp!

steffe gillar detta.
  27. Sundström

Sundström Friends of KS

Hade jag varit 20 igen så hade jag själv valt explorern, men nu eftersom du frågar, och jag drar mig mot 30 så säger jag DJ!
    Tycker helt enkelt det finns fler valmöjligheter när det kommer till den. Jubilee, oyster, vitguldsring, slät eller Engine tuned, massa olika tavlor mm...
    Dessutom får du ju plexi på köpet ;)

28. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Explorer är för fyllon som jobbar på dagis. Skaffa en DJ om du har någon slags anständighet.

;)

Ponlarsson och Philippe Stern gillar detta.
  29. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Varför finns det ingen poll? Exp2 givetvis.

Erik1 gillar detta.
  30. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

Exp alla dagar i veckan

Erik1 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield