Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Knappar på S&S UTC Skydiver

Diskussion i 'Diskussion' startad av FilipF, 11 december 2014.

1. FilipF
    Trådstartare

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Hej alla!

Denna frågan vänder sig främst till folk som har en SS skydiver, men alla är såklart välkommna att svara!

Konstaterat att den övre tryckknappen (Start/stop på chronometern) startar tidtagningen innan knappen är helt intryckt. Klockan säger "pip" och börjar ticka innan knappen säger "klick".

Vist, den piper till precis innan klicket, men det går att starta chronometern utan att klicka!

Någon annan här som upplever samma sak eller måste klockan in på service?

//
    Filip

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Har inte upplevt detta på min. Den startar när knappen är intryckt distinkt. Givet att jag förstått dig rätt. :)

Språkpolisen i mig vill också korrigera dig lite...kronograf är den korrekta benämningen. Chronometer är något annat. ;)

Schmitza gillar detta.
  3. FilipF
    Trådstartare

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Hmmm.. får kanske be nån återförsäljare kolla pådet då.. också upplevt att det samlas vatten i tidigare nämnda knapp. kanske ett samband? en packning som ligger fel och därmed trycker på fel ställe?

Haha, såklart. My bad... skyller på full dag på jobbet..

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

Det låter ju som om det är någon sorts glapp i knappen. Testade min igen och den är omsagt distinkt och med full synk mellan pip och klick. :D

5. FilipF
    Trådstartare

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    MOT RINGVÄGEN!!

6. Sjöö Sandström

Sjöö Sandström Företag Forumsponsor

Från:
    Stockholm

Det låter ju onekligen som om något behöver justeras på pushern. Kontakta oss direkt eller en AD så tittar vi på det. :)

wundlander, David Eriksson och Asplund gillar detta.
  7. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    provade min precis, 1a och 2a gången vart det som du beskrev, gick igång o pep till utan att det lät "klick" Men sen vart det ett distinkt "klick" för att starta, märkligt!o_O

Edit: stoppade och startade ett gäng gånger till, och det är lite olika om det mekaniska trycket måste appliceras eller inte. skumt

Mårtenssons ur Brookfield