• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
20131005_174924_zpse4358a6e.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Min enda kniv jag äger som jag köpte när jag var 10 bast på Bosjöklosters jakt & fiskemässa. Minns att de 150kr som jag gav för den var väldigt mycket pengar för en 10-åring och jag hade lite små-regrets efteråt ^^ inget jag ångrar i dagsläget dock :D och självklart har jag sparat B&P till kniven ;)
2qKEQUN.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Min enda kniv jag äger som jag köpte när jag var 10 bast på Bosjöklosters jakt & fiskemässa. Minns att de 150kr som jag gav för den var väldigt mycket pengar för en 10-åring och jag hade lite små-regrets efteråt ^^ inget jag ångrar i dagsläget dock :D och självklart har jag sparat B&P till kniven ;)


Det är roligt men den typen av prylar man sparat på under några år(kanske tom ett par decenium?) som man plockar fram och så får prylen ett högre värde, det kanske bara är känslomässigt, men man är ändå glad att man inte gjorde sig av med den.

Min mamma berättade nu i helgen att hon sparat en gammal klocka som jag hade för 20-25 år sedan. En gammal Seiko. Jag trodde den var slängd för länge sen. Så nu ska vi restaurera den och skaffa ett nytt band till den. Den kanske kommer upp här tillsammans med en kniv ;)
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Knivkompaniet sålde Benchmade över disk, men sen dem stängde ner har jag inte sett några fler i Stockholm.
 
Topp