• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Köpte min första jaktkniv idag. Har inte börjat med utbildningen än, men såg denna på XXL för halva priset så jag var tvungen att köpa den. Sedan är det aldrig fel att inneha en bra kniv :)
20160319_160421.jpg
 

Patrik72

Cartier
Nu är jag ingen knivtok. Men jag insåg förra året att min gamla kniv från 90 eller 91 behövde ersättas.
Så jag har satsat mina pengar på en SOG i hopp om att den håller minst lika länge. Klockan behöver ingen närmre presentation, ficklampan är en Olight M22 Warrior (950 lumen stark). :)
_DSC5516 (2).jpg
 

Frodda

Omega
Hade du bott närmare hade du definitivt fått prova den @snajgel är ingen kniv expert på något vis!
Men jag upplever att min knivar är vassare än när jag köpte dem, åtminstone är dom definitivt inte slöare.

Med detta så skjuter jag definitivt tidspannet på att behöva skicka om dom för slipa om dem.

Har dessutom blivit tokig på det så jag går över allt som behöver vässas, knivar, saxar :)
 

noeLLY

Cartier
Inget som har ett bryne till salu? Jag kan inget om knivar men skall ha ett bryne för att få till vass egg på en svarvstickel. Läst något om spyderco? Mvh
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Inget som har ett bryne till salu? Jag kan inget om knivar men skall ha ett bryne för att få till vass egg på en svarvstickel. Läst något om spyderco? Mvh
Jag hade nog köpt ett relativt finkornigt bryne istället för Sydercos system. Brynen finns på Clas Ohlson, Jula etc. för runt 50 kronor.
 
Topp