• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om man skulle köpa en kockkniv av schysst kvalitet för ca 1000-lappen, möjligen 1500 vad skulle ni rekommendera?
Japanskt stål håller generellt skärpan länge, så kolla någon japansk på cleancut.se. Bäst är ju att klämma i butik så man får en känsla av vad man gillar. Jag använder mina Fiskars Norr till dagligt bruk och tycker dom är riktigt prisvärda. Dom är dessutom mycket lätta att skärpa
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Troligtvis varit snäll då denna låg under granen från sambon :)
IMG_3884.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om du pallar en lite större storlek så fällkniven pärlemor som jag har grym, annars så är Al Mar Ospray eller Al Mar Hawk, tror en Ospray i Black Pearl blir min nästa kniv...

MokiMini.jpg
Al Mar verkar ha riktigt trevliga knivar :) Den där är ju nästan en två fingrars...smidig i fickan förstås. Klämde på en U4 och en U2, slutade med en U2 då jag tyckte U4an var lite för lite att hålla i (tre fingrar).
 

Henke303

Cartier
Gentleman knife från fällkniven är nog lite lite för stor.... pallar inte att hamna i problem för att jag har den på mig. Men den är sjukt snygg!

Du lär aldrig hamna i problem för att du bär kniv om du inte beter dig som en idiot.

Jag har en kniv i fickan varje dag, och den är till stor hjälp.

Här är en Spyderco bug och en Fällkniven U4. Små knivar men mycket ancändningsbara.

IMG_5549.JPG
 
Topp