• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knut Gaddpassarounden, nu har den börjat!

JoberMan

Politruk
2-Faktor
image.jpeg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det är måndag i dag, vilket innebär att min tid med passaround-klockan snart är till ända.
image.jpeg


Vilka är då mina intryck av klockan? En trevlig och väldesignad quartzklocka i budgetsegmentet. Någon uttryckte lite föraktfullt i en annan tråd att han inte förstod "hypen", och att Knut Gadd var att likställa med DW och liknande. Vad han menar med hype förstår jag inte riktigt, men jag har svårt att säga emot vad gäller liknelsen med DW. Å andra sidan tycker jag inte att det spelar någon större roll, så länge en klocka är vettigt prissatt och den inte utger sig för att vara något annat än vad den är.
image.jpeg


Jag gillar klockan. Den är snygg och (med tanke på det låga priset) välbyggd. Det har tidigare i tråden sagts att banden varit stela och obekväma, men det håller jag inte med om.

image.jpeg


Ska man gnälla på något så tycker jag däremot att boetten är lite för stor, och att det är något som inte riktigt lirar i proportionerna mellan tim- och minutvisare. Svårt att uttrycka exakt vad det är, eventuellt kan det vara att timvisaren är lite för fet i basen.

image.jpeg


Jag har redan tidigare berömt den genomtänkta designen med lugghål på ena sidan. Andra trevliga detaljer är den oktagonala kronan och tavlans textur (jag ber om ursäkt för risiga bilder, Apple är inte bättre än så här).

image.jpeg


Den sista bilden får illustrera något jag tycker att Knut Gadd 2.0 bör utrustas med, AR ;-)

Sammantaget en mycket trevlig och väldesignad lågprisklocka.

Tack KS och @Knut Gadd för att jag givits möjlighet att få vara med i passarounden.

JoberMan
 
Då har man kommit hem och hunnit öppna denna kreation. Tycker att det hittills känns som en mycket prisvärd klocka, det tillkommer ett flertal tillbehör som gör att det känns lite extra lyxigt. Något som man inte är van att se hos den normala 2000-kronorsklockan. Boxen är robust och håller hög kvalité.

Som @JoberMan tidigare nämnt sitter lugghålen på insidan om man bär klockan på vänsterhanden, känns väldigt genomtänkt.

image.jpg


image.jpg

En första wristshot såklart.
image.jpg

Trevlig meddelande från självaste Gadd himself.
image.jpg

Det fick faktiskt bli ett bandbyte, personligen föredrar jag detta framför ödlan.
image.jpg


image.jpg


image.jpg

Något som jag gillar speciellt mycket med klockan är urtavlan, texturen/mönstret på den gör att det inte blir en helt vanlig svart tavla utan något mycket mer spännande.
image.jpg


Nu ser jag fram emot en trevlig vecka med Knut! :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    159.4 KB · Visningar: 91

Sorubim

Audemars
Då har man kommit hem och hunnit öppna denna kreation. Tycker att det hittills känns som en mycket prisvärd klocka, det tillkommer ett flertal tillbehör som gör att det känns lite extra lyxigt. Något som man inte är van att se hos den normala 2000-kronorsklockan. Boxen är robust och håller hög kvalité.

Som @JoberMan tidigare nämnt sitter lugghålen på insidan om man bär klockan på vänsterhanden, känns väldigt genomtänkt.

image.jpg


image.jpg

En första wristshot såklart.
image.jpg

Trevlig meddelande från självaste Gadd himself.
image.jpg

Det fick faktiskt bli ett bandbyte, personligen föredrar jag detta framför ödlan.
image.jpg


image.jpg


image.jpg

Något som jag gillar speciellt mycket med klockan är urtavlan, texturen/mönstret på den gör att det inte blir en helt vanlig svart tavla utan något mycket mer spännande.
image.jpg


Nu ser jag fram emot en trevlig vecka med Knut! :)
Kul att det händer saker i tråden. Ser fram emot min tur.
 
B

Banankontakt

Guest
Kul med uppdateringarna på den svarta klockan! :)

Man vad har hänt med den andra? :bored:
 
  • Like
Reactions: JLW
Den vita är ruskigt snygg! Skulle vara kul att se den på mesh, -antingen oslagbart fint eller kanske bara lite "to much". Hur som helst; en av få klockor som inte är dykare som jag har stannat upp och tänkt; "Å fan, den där vill jag ha!". Synd bara att det inte är en automat...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Recension

Knuten alltså. Hade faktiskt inga förväntningar alls när jag fick reda på att jag skulle få testa en av deras klockor.

Vad tyckte jag då?
- Häng med!, som Aschberg brukar säga.

Namnet:

Ett namn kan verkligen bära eller stjälpa en produkt. Bäraren ska ha något att knyta sig till, ens egna varumärke. Det är därför man ogärna skyltar med att man tillexempel har handlat från Lidl?

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om namnet Knut Gadd. Visst, det är unikt, det sticker ut, men så värst sexigt är det väl inte?
- Vad har du på armen då?
- Det är en Knut...

Lådan:

Varken bu eller bä, det är en låda, den fyller sin funktion. Man ska nog vara glad att man ens får en låda för de här pengarna? Trevligt med det lilla Apple inspirerade bandbytarverktyget, dock.

Banden:

Det är nog här man har snålat in mest på, vilket är förståeligt. Strutsen som satt på var väl ok, det kändes helt enkelt som det saknades något. Den var dessutom alldeles för smal för min smak, men det är för att jag inte brukar rocka dressiga klockor.

Klockan dååååå?

Ok, klockan, så vad tyckte jag om Knut-Klockan då?
Ska väl börja med att säga att den har en väldigt trevlig finish, den känns helt enkelt väldigt gedigen! Även om jag äger en Panerai, så upplevde Knuten som en stor klocka. Kanske lite för stor för en dress-klocka? Jag gillar den vita tavlan, men tycker att sekunds-komplikationen förstör. Den känns malplacerad, ful... nää, ta bort den, snälla.

Vad tyckte omgivningen?

Tjejen tyckte inte om det alls. Hon är dock ingen klocknörd. Hennes favorit bland alla mina klockor är månklockan.

Bad kollegan som inte heller är intresserad av klockor att gissa fram ett pris. Runt 2k, svarade han, och ja, det får väl sammanfatta hela upplevelsen.

Summering:

Man får ju oftast det man betalar för, och för de här pengarna så tycker jag faktiskt att Knut Gadd klockorna är ett bra köp. Schyssta dress-klockor för de som vill ha något mer unikt, och som inte vill köpa på sig en parfymklocka.

Välbyggda och snygg finish. Tummen upp, Knut!
......
Fast namnet alltså... ;)

IMG_7898.JPG
 

joca

Patek
2-Faktor
Recension

Knuten alltså. Hade faktiskt inga förväntningar alls när jag fick reda på att jag skulle få testa en av deras klockor.

Vad tyckte jag då?
- Häng med!, som Aschberg brukar säga.

Namnet:

Ett namn kan verkligen bära eller stjälpa en produkt. Bäraren ska ha något att knyta sig till, ens egna varumärke. Det är därför man ogärna skyltar med att man tillexempel har handlat från Lidl?

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om namnet Knut Gadd. Visst, det är unikt, det sticker ut, men så värst sexigt är det väl inte?
- Vad har du på armen då?
- Det är en Knut...

Lådan:

Varken bu eller bä, det är en låda, den fyller sin funktion. Man ska nog vara glad att man ens får en låda för de här pengarna? Trevligt med det lilla Apple inspirerade bandbytarverktyget, dock.

Banden:

Det är nog här man har snålat in mest på, vilket är förståeligt. Strutsen som satt på var väl ok, det kändes helt enkelt som det saknades något. Den var dessutom alldeles för smal för min smak, men det är för att jag inte brukar rocka dressiga klockor.

Klockan dååååå?

Ok, klockan, så vad tyckte jag om Knut-Klockan då?
Ska väl börja med att säga att den har en väldigt trevlig finish, den känns helt enkelt väldigt gedigen! Även om jag äger en Panerai, så upplevde Knuten som en stor klocka. Kanske lite för stor för en dress-klocka? Jag gillar den vita tavlan, men tycker att sekunds-komplikationen förstör. Den känns malplacerad, ful... nää, ta bort den, snälla.

Vad tyckte omgivningen?

Tjejen tyckte inte om det alls. Hon är dock ingen klocknörd. Hennes favorit bland alla mina klockor är månklockan.

Bad kollegan som inte heller är intresserad av klockor att gissa fram ett pris. Runt 2k, svarade han, och ja, det får väl sammanfatta hela upplevelsen.

Summering:

Man får ju oftast det man betalar för, och för de här pengarna så tycker jag faktiskt att Knut Gadd klockorna är ett bra köp. Schyssta dress-klockor för de som vill ha något mer unikt, och som inte vill köpa på sig en parfymklocka.

Välbyggda och snygg finish. Tummen upp, Knut!
......
Fast namnet alltså... ;)

IMG_7898.JPG

Bra sammanfattning, har nog missat vad den listar..?
 
Topp