• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktion och annonstipstråden

Spindel

KS vulkanolog på Island
Får in en del kul vintage Citizen och Seiko (Orient då och då).
Rätt snabb leverans på den klockan jag köpte av dem dessutom.
För att tillägga så är min enda kritik mot Saitama att kommunikationen var på japansk engelska. Men i övrigt har det funkat bra för mig med dem (som jag nämnde tidigare).
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Kan även rekommendera saitama_jp. Har även köpt en del genom säljaren hosoirenmei som har skött allt bra och som då och då har rätt intressanta klockor på lågt startbud, brukar inte bli så blodigt dyrt.

Överlag har jag nog bara handlat av japanska säljare den senaste tiden.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
$_1.jpg

10h kvar
http://m.ebay.co.uk/itm/Vintage-SEI...l-Original-Very-rare-/152293048116?nav=SEARCH
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En nära NOS ripley är väl inte så vanligt? Saftigt kanske med 750 pund utgångspris men jag vet inte. Tror jag inte sett någon alls på bukten i sånt här skick, iaf senaste 2 åren. Sen är väl visarna lite f-ed up men det är väl en mindre detalj som relativt lätt fixas.

http://www.ebay.co.uk/itm/Rare-Vint...126023656?clk_rvr_id=1117787883616&rmvSB=true
s-l1600.jpg
IMG_0822.JPG

Jag hade ju en idé i några veckor att jag skulle köpa alla SEIKOs som varit med i Aliens filmerna men det sket sig. Tycker alla de modellerna är grymt coola.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bra tips (riktigt fin klocka, måste skaffa mig en Pogue nån gång, fulsnyggare klockor finns inte:)).
Instämmer också i kören om att det är en riktigt bra trådstart!
 

Psykel

Patek
Btw, tycker att ovan modell är en av de absolut coolaste "icke-dykarna" som Seiko någonsin gjort! Alltid retar den någon (schweizare)
Grymt kool! Snubben verkar dock ha noll koll... Påstår att den ska vara tillverkad 1981, men naturligtvis är den från 1971. Sen lite trist att han satt i safirglas + guldmedaljongen på baksidan är borta.
Och personligen tycker jag att Seikos dykare kommer rätt långt ner i koolskalan, men smaken är ju som baken. Föredrar sportdressare själv, som GS och KS.
 
Topp