• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kobra Kai OWG 2017

Vilken väljer du?

  • 1: SBP051

    Röster: 32 53.3%
  • 2: Transocean

    Röster: 12 20.0%
  • 3: Shogun

    Röster: 16 26.7%

  • Totala väljare
    60

Chuck

Patek
2-Faktor
Efter ha haft min PADI i ett år är det dags att gå vidare med en ny klocka.

Efter sålt Speedyn i Januari så har PADI hängt med som en OWG trotjänare och hittills gjort en sjuhelsikes bra jobb. Jag behövde det här halvåret för att förstå att det inte behöver kosta swissmade för att njuta av Wisseriet.Dessutom suger det för mycket pengar med swissmade.

När SLA017 nu släpptes blev jag ännu mer sugen på nytt.
Vågar nästan sticka ut hakan och se mig själv som döpt och en True Kobra Kai member :)

PADI lämnar aldrig utan kommer få vara med som en åskådare tillsammans med min sbee001.

Budgeten ligger på 10000kr kan slänga in en 2000kr till om de kniper. Men diver ska de va, ska palla allt vardagen kan erbjuda. Kommer köpa gummisnodd oavsett att alternera med.

Här är alternativen:

1:
https://klocksnack.se/threads/seiko-sbdc051-sbdc053-spb051-spb053.70460/
IMG_7833.JPG


2:
https://klocksnack.se/threads/recension-seiko-sbdc039-transocean.53355/


IMG_7834.JPG


3:
https://klocksnack.se/threads/seiko-shogun-har-någon-koll-på-den.2814/

IMG_7835.JPG


Vilken hade du valt och varför?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hur viktigt är det för dig att kunna alternera med gummi?
Inte super viktigt faktiskt slängde på länken på min PADI idag och tyckte det var riktigt skön känsla, så länk är ett måste och gummi sekundärt.

Shogun erbjuder både länk&gummi så den är hemma.

Ska invänta sbdc051 i november och klämma på den hos KM och därifrån tar jag beslutet om vem som hänger med hem :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte super viktigt faktiskt slängde på länken på min PADI idag och tyckte det var riktigt skön känsla, så länk är ett måste och gummi sekundärt.

Shogun erbjuder både länk&gummi så den är hemma.

Ska invänta sbdc051 i november och klämma på den hos KM och därifrån tar jag beslutet om vem som hänger med hem :)
Jag har ju haft en Transocean och den är ruggigt trevlig, röstade på den i din poll. Den blåa är ju dessutom LE= ovanlig. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag har ju haft en Transocean och den är ruggigt trevlig, röstade på den i din poll. Den blåa är ju dessutom LE= ovanlig. :)

Ja den blå ser sjukt bra ut många recensioner precis som din vittnar om om en lyckad klocka, kollade youtube idag hyllas duktigt!

Vet du hur många av den blå versionen Seiko tillverkar?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
1. Snygg och clean. Bra storlek.
2. Har svårt för transocean dessvärre...
3. Titan, snygg och lite mer "edge". Hade kört på shogun :)
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Shogunen är helt rätt chunky fulcool. Med klassisk tavla utan prospexlogga. Alla tre har ju helt egna meriter så det beror ju på vad man gillar...
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Spb051 för att den är snyggast. Är själv sugen på en. Trancocean är snygg men stor har jag för mig? Shogun är dötrist.
 
Topp