Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Koka länk?

Diskussion i 'Diskussion' startad av slimjim, 15 juli 2013.

1. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

Hej klocksnack! Jag har ett problem.

Det är så att jag använder Nato på alla mina klockor, men har på senaste tiden börjat att bli lite intresserad av att börja använda länk.
    Saken är bara den att jag är inte bara är klockintresserad, jag är småbarnsförälder också.
    När man sitter och matar lillkillen så brukar det ju sluta med att man har majspuré och gröt över hela sigsjälv och halva honom. Med natobanden är det ju inga problem de vaskar man ju bara av. Och skulle man känna sig lite motiverad så tar man lite smultrondoftande tvål för att piffa till det lite. Inga problem.
    En oysterlänk är heller inga problem, en mjuk tandborste och lite mild tvål.

Men till problemet: Hur f*n gör man om man kör på ett mesh? jag menar skulle man få lite spagettiringar och sötpotatispur´e i mellan de små ringarna skulle man ju vara tvungen att sitta och peta med tandborsten fram till jul. En tanke slog mig när jag här om kvällen stod och kokade grabbens nappar.

Pling! Varför kokar man inte bara meshlänken? jag menar för att få bort bakterier och lite skit. Fungerar det tror ni? Eller blir man tvungen att skaffa en sådan ultraljudstvätt som David tipsade om i modd och fix hörnan? Känner mig inte helt sugen på att tjacka en pryl för tusen spänn för att rengöra ett band med.

Snälla klocksnack, hjälp mig.

2. Norra

Norra Borgare

Att du tar av dig klockan är nog bästa lösningen, annars skaffar du en G-Shock om du helst vill ha på dig en klocka och slänger in den i diskmaskinen vid behov.

3. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

G-shock har jag en. Men vill använda en annan klocka. Och vaddå ta av sig klockan? Det finns inte på kartan. :eek:

Bojke och Scaramanga gillar detta.
  4. Norra

Norra Borgare

Jaha... -.-

5. Norra

Norra Borgare

Låt meshet stå i diskmedel ett tag (antar att det är av rostfritt) sen så sköljer du av!

maxmol gillar detta.
  6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    calzone, slimjim och (deleted user) gillar detta.
  7. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

Bojke och Sond gillar detta.
  8. ZQT

ZQT The Banker

Kan rapportera att den fungerar utmärkt. Den blir varm men det antar jag är svårt att komma ifrån!

9. andheg

andheg Friends of KS

Det finns några varianter på Kjell & Co också!

//andheg

Wii gillar detta.
  10. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

Tack för input! Får ta och reka, samt motivera frugan inför inköp. Kan ju köra brillor och smycken också.

11. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Blir nog en tvätt för mig, Kjelles för 499:- bör väl funka? Som jag förstått der skall tvätt av länkar motverka stretch förutom att der är fräscht.

12. Sond

Sond Friends of KS

Utan att vara någon expert på det du frågar om, även om jag också är småbarnsförälder, så skulle jag nog inte koka. Men, Först spola i kallt vatten(det är väl vissa proteiner som hårdnar i varmt). Sedan varmt icke kokande vatten på länken så den blir varm, sedan Yes diskmedel och sedan låta det stå ett tag. Därefter varmt vatten igen.

13. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Köpte en på Kjelle för några år sedan och den duger alldeles utmärkt för klocklänkar.
    Ser ut precis som den på Biltema.
    Använder varmt vatten och ordentligt med yes som rengöringsvätska.

14. JS

JS Friends of KS

Köpte en liten ultraljudare på Kjell. Funkar bra på länkar - men även nycklar, glasögon samt tjejens smycken (tungt argument för dig). Mina glasögon har nog aldrig varit så rena som efter en runda i den maskinen...

slimjim gillar detta.
  15. JS

JS Friends of KS

Ja dom säger det, smutsen i länkarna bidrar till att mala ner sprintarna

16. ZQT

ZQT The Banker

Jag visade David s tråd för henne och detta gjorde att hon gick och köpte en utan min vetskap, hade byggt upp en hel hög av argument! :woot:

Sond gillar detta.
  17. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Om man inte går och köper sig en ultrljudare så borde väl diskmaskinen funka rätt bra??

18. JS

JS Friends of KS

Lite som aikido - du måste vända en negativ kraft och utnyttja den mot förövaren. Dvs - få tjejen att fatta värdet av prylen för henne. Vips så behövs massor av prylar...

Fabian och slimjim gillar detta.
  19. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Finns en tvätt på Kjell o Co. För 499 som
    Funkar kanon!!

Mårtenssons ur Brookfield