• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Koll på Rom?

Norrman73

Omega
Hej skall åka till Rom i mars och undrar om någon har koll på bra klockaffärer ( beg, vintage)
Är främst intresserad av Panerai och Tudor.
Mvh Anders.
 

paradis

Audemars
Måste finnas jätte många klock affärer , gå in på Chrono 24 , leta upp Italien ock säljare från Rom, så har du dom flesta.
 

Brogren

Cartier
Jag hade en trevlig upplevelse å Klocksnacks vägar på en av de bättre klockhandlarna i Rom. De sysslar mest med vintage och jag besökte dem precis innan de flyttade till sina nya lokaler.
Mitt besök föranmälde jag och berättade att jag kom från Sverige och var medlem i Sveriges största klockforum (Med admins tillåtelse såklart) och om mina planer att lägga upp ett litet repotage om deras affär här på Klocksnack. De var väldigt trevliga och genuina personer och deras klockor var fantastiska.
Mitt lilla amatör-repotage hittar du här: https://klocksnack.se/threads/ks-klockrepotage-från-rom-watchesinrome-bildtung.30719/
 

Norrman73

Omega
image.jpeg
Tack för alla tips ang Rom.. Underbar klockstad!!
 

Calfen

Panerai
Även vintage affärer för kläder kan ha klockor, hittade en U-boat med alla tillbehör för en tuss :) förra gången jag var i Rom
 

Norrman73

Omega
image.jpeg
Tog en drink på lyxhotellet Hassler i Rom med min sambo. En äldre man i baren hade denna Rolex på handleden.
Någon som vet något om denna modell? Ny bekantskap för undertecknad.
 
Topp