• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kolla datumvisningen idag

Julle

Omega
Har ju ett gäng japanare och som bekant har de inte lyckats riktigt på den här lilla nörd-detaljen...
image.jpeg


Dagens Christopher Ward lyckas dock mycket bättre. :)
image.jpeg
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jo förvisso, men läsbarheten och fonten är snudd på perfekt, tycker jag.
Om jag skulle vara på Everest den 11:de så skulle jag kunna se det i en snöstorm eller under snön då lavinen dragit förbi.
Det är helt OK! Men det var inte min poäng med tråden. Anledningen att dina ettor sitter så glest har inte med tycke, smak eller design att göra. Det beror bara på att det är rena tabellsiffror, dvs varje siffra tar samma utrymme. Och det fungerar fantastiskt fint i en tabell i en årsredovisning. Men i löpande text eller i datumfönstret blir det inte längre anpassat till sin funktion.
 

Husse

Patek
Hoppsan! Här existerar det problem som man aldrig har reflekterat över! Sneglade ner på Lancon och upptäcker att nån på designavdelningen INTE har gjort sitt jobb! Siffrorna är förflyttade i sidled åt höger! Inte snyggt! Syns bara ibland, vilket gör det ännu mer irriterande...
image.jpg
 

Psykel

Patek
Hur är

Hur är mellanrunmet mellan ettorna i förhållande till mellanrummet mellan ettan och kanten på rutan? Ser ändå rätt
Det är ungefär lika mycket luft mellan ettorna som mellan etta och fönsterkant. Det ser lite off ut i fotot på grund av att klockan är något vinklad. Ser mer korrekt ut när jag tittar på den rakt framifrån.
 

Husse

Patek
Jaha, kollade in de andra klockorna med datum. Orienten, där är ettorna något till höger, väldigt lite, och därmed väldigt störande!
IMG_1082.JPG
Zodiac,har för det första, dag och datum vertikalt vid kl 6, det ger fin balans till tavlan. Personligen tycker jag att de, ettorna, sitter centralt.
IMG_1084.JPG
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Hur har jag helt missat denna underbara tråd... Spenderat stor del av dagen till att leta bilder på alla mina klockor från den 11:e. Några kinesiska exempel...
Dagens Beijing. Ingen höjdar-11 direkt
screenshot.24.jpg

De kan dock bättre (om än inte Omega eller IWC-bra)
screenshot.26.jpg


screenshot.27.jpg
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha, kollade in de andra klockorna med datum. Orienten, där är ettorna något till höger, väldigt lite, och därmed väldigt störande!
IMG_1082.JPG
Zodiac,har för det första, dag och datum vertikalt vid kl 6, det ger fin balans till tavlan. Personligen tycker jag att de, ettorna, sitter centralt.
IMG_1084.JPG
Visst, central placering, men det är tyvärr mer luft mellan ettorna än mellan etta och kant... ;)
 
Topp