• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kollega med 70-talskronografer

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag har en trevlig kollega som jag jobbar med då och då som delar vårt intresse.
Han har fokuserat sitt samlande till kronografer från 70-talet. Inte helt fel. :)
Tydligen har han snöat in på Roamer lite och idag bar han just en sån.
Knäppte en bild.

image.jpg


Får se vad han bär i morgon. :)
 

Maro

Audemars
Ser grym ut, gillar visarna.

Se till att ta lite dagensfoto av hans klockor i tråden då:) alltid kul att se lite nytt!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Trevlig kollega!
Han kanske går att övertala att registrera sig på forumet och knäppa lite bilder själv? ;)
Snygg Roamer!
 

Macalmas

Breitling
OK.Hej .Det är jag som är "kollegan"...:)
Jo, har snöat in på 70-talare i allmänhet och kronografer i synnerhet. Att det blivit en hög med Roamer beror nog på Pasadena 733:an (första bilden i tråden). Rätt in i hjärtat... :)
Ber att få återkomma med några fler favoriter vad det lider.
 

Macalmas

Breitling
Här var man välkommen ! Kul !
Har legat under radar sen ett år tillbaks...... Kunde vara dax att bidraga lite kan man tycka...

" den blå" är ett förhands ex som skickades ut till återförsäljare mid-70. Väl på diskarna fick den namnet Roamer Rockshell Galapagos. Hittade den hos en pensionerad tysk klockmakare som haft den i lådan sen den va ny. Coolt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
OK.Hej .Det är jag som är "kollegan"...:)
Jo, har snöat in på 70-talare i allmänhet och kronografer i synnerhet. Att det blivit en hög med Roamer beror nog på Pasadena 733:an (första bilden i tråden). Rätt in i hjärtat... :)
Ber att få återkomma med några fler favoriter vad det lider.

Välkommen! Du verkar ha valt helt rätt fokus i din klockstörning. Här finns det två sköna trådar du får fylla på:

https://klocksnack.se/threads/kronografer-från-60-talet.756/page-3#post-681900
https://klocksnack.se/threads/kronografer-från-70-talet.83/
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hört av mej men ingen respond. Googlat fram lite fakta iaf. Hämtar den på torsdag och är den risig skickar jag den på en spabehandling
 

Macalmas

Breitling
Skumt janne2000. Svarade via phånen men det verkade inte funka......
Nytt försök.
Kul klocka. Din är en TSX2, min en TSX4. Inte mycket förutom design som skiljer.
Bägge har ett ETA 2045 verk som även användes av Omega i deras "Albatros" som tillverkades för olympiskaspelen 1976 i Montreal. Kul med synkad"analog"och digital vising men ett helsike att ställa !!!!
Har en manual i pdf format om du behöver. Tog även en stund att hitta rätt batterier, men fann dem till slut på Kjell o Co om jag inte minns alldeles fel..

Trivia: TSX klockorna tillverkades under en period när Tissot höll på o trasslade i formel 1 cirkusen. Därav din märkning. TSX4 kom till i samarbete med Louts stallet.
Jag klämde på ett läder band istället. Känns bättre o matchar färgerna på tavla/boett.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Skumt janne2000. Svarade via phånen men det verkade inte funka......
Nytt försök.
Kul klocka. Din är en TSX2, min en TSX4. Inte mycket förutom design som skiljer.
Bägge har ett ETA 2045 verk som även användes av Omega i deras "Albatros" som tillverkades för olympiskaspelen 1976 i Montreal. Kul med synkad"analog"och digital vising men ett helsike att ställa !!!!
Har en manual i pdf format om du behöver. Tog även en stund att hitta rätt batterier, men fann dem till slut på Kjell o Co om jag inte minns alldeles fel..

Trivia: TSX klockorna tillverkades under en period när Tissot höll på o trasslade i formel 1 cirkusen. Därav din märkning. TSX4 kom till i samarbete med Louts stallet.
Jag klämde på ett läder band istället. Känns bättre o matchar färgerna på tavla/boett.
Stort tack för ditt svar och din hjälp!
Ps! Ditt läderband med matchande röda sömmar va grymt
 
D

Deleted member 4412

Guest
Well, nu har jag googlat sönder mej angående denna F1 logo haha. Tydligen gjordes dessa endast åt Lotus F1 teamet, alltså de med F1 logo, de övriga Tsx2:eek:rna som såldes till allmänheten hade en Quartz logo.
Isf, gryyyyymt coolt
 
Topp