• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kom över en ovanlig Omega Seamaster Aqua Terra " Bahamas " Hjälp

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Har kommit över en Omega Seamaster Aqua Terra Automat med referens 25033300 ifrån 2008 i nyskick.
Full Set
Klockan har en diameter på 39.2 mm med vit urtavla och blå stavindex och blå visare, enligt uppgift så skall den kombinationen kallas " Bahamas "
Boettmaterial i stål med en höjd av 11mm
Kaliber /Urverk är Omega 2500 med en gångreserv på 48 timmar.
Blå stavindex med vit urtavla
Vattentät ner till 150 meter
Länken i opolerat helstål med dolt viklås
Boettbaksidan genomskinlig med Safirglas
Snabbändring av datum
Centrumsekundvisare
Skruvad krona
Fluoriserande visare
Älskar detta fantastisk vackra ur:)
Nu till frågan-Är det någon som känner till mer fakta om denna referens, antal tillverkade och under vilka år den tillverkades ?
Hur tycker ni den står sig om man jämför med Rolex Vita Explorer

54177-a0ac739a32659df02d58788b0075acda.jpg

54183-3bb877d37ffd13e036c5a59037ae0b15.jpg
54182-566941e5d9a8b728a4b6cd3f8e141011.jpg
 
Senast ändrad:
Har kommit över en Omega Seamaster Aqua Terra Automat med referens 25033300 ifrån 2008 i nyskick. ...
Hur tycker ni den står sig om man jämför med Rolex Vita Explorer

Grundsnygg klocka, grattis!

För mig är den inte lika ren i designen som en Exp I:a på grund av att den har datum i allmänhet och en datumskiva i tre nyanser kallare färg än tavlan i synnerhet.
k3034_3.jpg
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Förväntade mig fler svar om historik, tillverkningsår av befintliga eller tidigare ägare av denna referens och combo ?
Märkligt om jag är ensam om denna referens och combo på KS ?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förväntade mig fler svar om historik, tillverkningsår av befintliga eller tidigare ägare av denna referens och combo ?
Märkligt om jag är ensam om denna referens och combo på KS ?
Tråden är inte ens två timmar gammal, vad förväntar du dig? Omegas modellprogram är inte direkt lätt att ha koll på. Antar att det är en LE på 50000 exemplar som alla andra Omegor. Snygg var den!
 
Topp