• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kom in en lite hög för värdering...

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag/vi har ett antal personer som kommer in och säljer större mängder klockor och smycken då och då, mest systematiska loppisjägare. En kille som jobbar på soptipp klmmer in med smycken ganska ofta, och nämnde sist att han hade "lite klockor" också. Jag bad honom ta med, och igår kom det in.

Inte lite klockor alls!

Han tog med bara en kasse av de två han hade, och detta är vad som jag sorterade ut bland parfymklockor och fakes:

image.jpg


Ska bli kul att kolla närmare på det här, och jag ser fram emot nästa påse!
 

Freddie L

Panerai
Vad spännande! Verkar finnas några Omegor åtminstone. Men den som är mest spännande är ju den du lagt med tavlan ned, döljer du något för oss? Ser inte ut som Oyster-boett iofs, men det kan ju vara något bra ändå! :)
 

KMS

Rolex
Snyggt, några Omegor. Certinan högst upp ser sjysst ut. Vid först anblicken tycket jag det var en DOXA men det var ju en City dykare... Äkta tropic?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ja, det är lite blandat kul. Vi får se, ska värdera dem i helgen och ge mannen ett bud. Sedan måste de ligga till sig en månad rent juridiskt, sen ska de flesta ut.

Det som sticker ut vid en första anblick är det sjukt feta bundet med världsmästaruret på och den snygga Cityn (dock kvarts) på äkta, i stort sett felfritt tropic.

Jensab Jag hör av mig, du står först i kön.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Den med stort skinnband till vänster ser ju lite skoj ut. Tycker också omegan på sne som är 13.25 ser skoj ut, den kan jag va spekulant på.... måste säkert servas dock... Den andra Omegan ser väl också "kul" ut.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Inköp blev det, tyvärr var resten av klockorna sjukt oinspirerande. Hittsde kanske fem klockor (av några hundra (ja, på riktigt)) som var något.

Klumpen är en Orient, och ni som anmäler intresse i tråden kan dra ett pm i stället, så betar jag av. Tanken är ju att tjäna pengar på de här, men ett rimligt bud från en KS-are går före profit...

Av legala skäl så kan inte klockorna säljas förrän om en månad!
 
Topp