• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kom på en briiljant idé för alla våra klockentreprenörer på KS

Babinus

Cartier
OT: Det är verkligen dåligt drag i din prank tråd...
Trodde faktiskt att folk här var mer kreativa inom detta område än vad som kommit fram hittills :bored:
Trodde jag också. Kanske är vi elakingar lite udda bland alla snällingar här? Eller också smider man planer man inte vill avslöja före?

Jag vill i alla fall inte vara ensam om att bikta alla synder.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Trodde jag också. Kanske är vi elakingar lite udda bland alla snällingar här? Eller också smider man planer man inte vill avslöja före?

Jag vill i alla fall inte vara ensam om att bikta alla synder.
Elaka skulle jag nog inte benämna oss, det som ger mig mest med att hålla på som jag gör är att skapa total förvirring hos den utsatte och beskåda detta från ringside med ett totalt uttryckslöst ansikte som inte avslöjar ett skvatt.
Tyvärr (måste jag säga) får jag ändå erkänna, får jag oftast skulden både för mina egna spratt och andras.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Slår vad om att de också alltid har rätt och att du bara skyller ifrån dig. ;)
No comments.

image.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag ser på skärmen att en ignorerad medlem skrivit ett inlägg. Min personliga tålighetsnivå är relativt hög, men om någon förargat mig så till den milda grad att jag satt "Ignorera" på denne finns det ingen återvändo. Det som sker nu är att jag förvisso ser vilken denne försmärglade stackare är, men det spelar ingen roll ty jag ej tänker läsa hönas inlägg.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag ser på skärmen att en ignorerad medlem skrivit ett inlägg. Min personliga tålighetsnivå är relativt hög, men om någon förargat mig så till den milda grad att jag satt "Ignorera" på denne finns det ingen återvändo. Det som sker nu är att jag förvisso ser vilken denne försmärglade stackare är, men det spelar ingen roll ty jag ej tänker läsa hönas inlägg.
Du fortsätter gå OT, sluta trolla nu. Snälla, ta tillbaks mig. Vill inte vara på din ignore-lista. Du och jag, för evigt? :heart:
 
Inte alls svårt att tillverka.
Skapa en kalender modul som går ett varv på 52 veckor och är stegad att flytta sig var 7:e dag, inte speciellt svårt alls i tillverkning! (53:e måste finnas ifall den ska vara evighetskalender, annars räcker 52)
 

Babinus

Cartier
Jag håller aldrig reda på veckonummer, men på jobbet talar man alltid i veckonummer när det handlar om framtida planering. Så mina fickor är utnötta av allt fipplande upp och ned med kalender eller mobil. Jag borde helt klart haft en sådan där klocka.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Veckonummer tror jag är något vi i Sverige använder väldigt frekvent, visst används det inte lika mycket utomlands?
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Sitter på svarven och kom på en 'briljant' idé. Den är självklart helt kostnadsfri för alla hungriga klockentreprenörer på KS.

Eftersom mitt arbete innehåller en del försäljning, finns det många kunder som av någon outrgrundlig anledning alltid vill prata i veckor!?

'...Ring mig vecka 44', '...Jag är ledig vecka 32 och 33' osv. En otroligt irriterande företeelse.

Min idé är således, då målgruppen verkar finnas, en klocka som visar VECKA!

Är ni med hur jag tänker? Eller finns det redan? Någon annan som gjort samma spaning?

OBS! Det kan finnas spår av ironi i texten.
Jag är förvisso nybliven medlem men inte desto mindre konservativ för det. Jag föredrar klockor som inte ens visar dagens datum. Jag är sålunda emot veckovisning på en urtavla. Sådant fanstyg som veckoangivelse har nyligen införts på djävulsiphonen som dessutom har mage att påstå vad klockan är.
Mvh
JohnZ
 

Babinus

Cartier
Jag är förvisso nybliven medlem men inte desto mindre konservativ för det. Jag föredrar klockor som inte ens visar dagens datum. Jag är sålunda emot veckovisning på en urtavla. Sådant fanstyg som veckoangivelse har nyligen införts på djävulsiphonen som dessutom har mage att påstå vad klockan är.
Mvh
JohnZ
Månfas då? Ping @Denke
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fan den där glashutten var ju cool. Börjar mer och mer gilla "Grand date komplikationer" antingen eller liksom:) Kan man dessutom klämma in veckonummer så blir det ju en perfekt jobbeater!
 
Topp