• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kom precis hem nyligen, då så... Vad blev det?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Som ni vet många så kom ju vintage upp i huvudet för 3 veckor sedan, tanken bara växte och växte i huvudet, och i samma veva började jagandet.... Ett jagande som som gjort att min tid här på KS minskat tills nu.... Nu har den kommit hem, äntligen...

Vad blev det då? - jo en Grand Seiko 61GS 6146-8000 från år 1968. Modellen kan i Seiko-sammanhang kallas för legendarisk och den har för Seiko den berömda 36 000 bph-kalibern, som ska vara bland det bästa som Seiko har tillverkat i urverksväg. Enligt många är detta en av de bästa automatiska uren som Seiko tillverkat. Den är nyservad och och alldeles underbar... Nu förstår jag vad ni vintagenördar menar... Vilken känsla och vilken kvalitet! Jag har kärat ner mig totalt i den...

Jag måste tacka både _jonte och Molle som stått ut med mitt "trakasserande"... :)

Här kommer lite bilder....

WWUi0iP.jpg

DF5d4LJ.jpg

r4yYDzU.jpg

03rrikd.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Går inte att komma undan Seiko tycker jag, med den stora bredd på såväl modeller som urverk. Kul och intressant tillverkare, som bjuder på nöje i många prisklasser. Grattis!

Men du fick med något extra, som sitter fast i bandet, ser det ut som. Lite skryt att fästa i kavajen?

mvh A
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag satte örat mot klockan och lyssnande, vilket fantastiskt tickande från 36 000bph kalibern. Helt makalöst verkligen. Jag har ett stycke Grand Seiko-historia på armen :)
 
  • Like
Reactions: Wii
Topp