• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(Kommande) SEIKO Transocean Chronograph SBEC003

Kson

Patek
2-Faktor
Screenshot_2016-03-25-09-08-41.png


Finns på Creationwatches.com ☺
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den blå är snudd på magisk och ett självklart val i min mening :D
Ser fram emot lite fler bilder. Blått är spontant cool men jag har aldrig haft en blåtavlad klocka som fastnat. Svarta tavlan på SBDC039 är riktigt bra, kanske blir den svart-tavlade istället. Gröna detaljer går ju bort dock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_7877.JPG

Jag beställde klockan via Klockmaster Globen vid sittande bord med SEIKO under Baselmässan 2016. Jag blev kär helt enkelt och kände att jag var tvungen att ha den.

Problemet var dock att klockan är en JDM-modell, den läpps alltså bara på den japanska marknaden samt i vissa SEIKO Boutiques så Optura kunde inte få hem den åt mig. Tiden gick och jag köpte annat istället, tills för cirka en vecka sedan då jag fick ett sms med en bild på klockan inne på Klockmaster Globen.

WTF, de fick in den alltså?
Nej, Svante hade köpt en till sig själv men de kunde fortfarande inte plocka hem modellen till butiken. Kung Svante är dock otroligt snäll och har nu alltså lånat ut sin egen klocka till mig så jag kan testa den, grymt schysst! Så nu kan ni förvänta er fler bilder på denna och så småningom ett utlåtande. :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
IMG_7877.JPG

Jag beställde klockan via Klockmaster Globen vid sittande bord med SEIKO under Baselmässan 2016. Jag blev kär helt enkelt och kände att jag var tvungen att ha den.

Problemet var dock att klockan är en JDM-modell, den läpps alltså bara på den japanska marknaden samt i vissa SEIKO Boutiques så Optura kunde inte få hem den åt mig. Tiden gick och jag köpte annat istället, tills för cirka en vecka sedan då jag fick ett sms med en bild på klockan inne på Klockmaster Globen.

WTF, de fick in den alltså?
Nej, Svante hade köpt en till sig själv men de kunde fortfarande inte plocka hem modellen till butiken. Kung Svante är dock otroligt snäll och har nu alltså lånat ut sin egen klocka till mig så jag kan testa den, grymt schysst! Så nu kan ni förvänta er fler bilder på denna och så småningom ett utlåtande. :)
Fan va nice ändå! Ska bli skoj att läsa vad du tycker. Den triggar lite hos mig iaf.
 

BoEtt

Rolex
IMG_7877.JPG

Jag beställde klockan via Klockmaster Globen vid sittande bord med SEIKO under Baselmässan 2016. Jag blev kär helt enkelt och kände att jag var tvungen att ha den.

Problemet var dock att klockan är en JDM-modell, den läpps alltså bara på den japanska marknaden samt i vissa SEIKO Boutiques så Optura kunde inte få hem den åt mig. Tiden gick och jag köpte annat istället, tills för cirka en vecka sedan då jag fick ett sms med en bild på klockan inne på Klockmaster Globen.

WTF, de fick in den alltså?
Nej, Svante hade köpt en till sig själv men de kunde fortfarande inte plocka hem modellen till butiken. Kung Svante är dock otroligt snäll och har nu alltså lånat ut sin egen klocka till mig så jag kan testa den, grymt schysst! Så nu kan ni förvänta er fler bilder på denna och så småningom ett utlåtande. :)
Ahhh, vill ha!! :woot:
 
Topp