• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kommentarer / vibbar angående blocket-annons?

Tapiren

Cartier
Jakten på min nästa klocka går vidare, min nästa och första lite dyrare klocka kanske jag ska tillägga... Jag har lyckats hamna i det där farliga stadiet där halva arbetsdagen tillbringas på blocket och chrono24 i jakten på något lämpligt objekt, läge att gör göra något förhastat med andra ord....

Jag har spanat in detta ur, är det någon som har några reflektioner?

http://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Submariner_guld_stal_16613_59855767.htm?ca=11&w=1

"Ej i behov av service" väcker nästan lite varningsklockor hos mig, hur vet man det, om den inte är hyfsat nyservad eller på annat sätt bedömd?

Jag kan också uppleva att priset är något i överkant, om ingen servicehistorik finns och om det är enkom klockan utan cert, box etc, men jag är kanske fel ute?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
På Blocket är väl priset mer ett "önskepris" än faktiskt pris? Gör upp affären hos AD och boka tid innan och be de kika på den? Swisha och skriv kvitto så borde du väl ha det på de torra
 

tissoter

Audemars
Jakten på min nästa klocka går vidare, min nästa och första lite dyrare klocka kanske jag ska tillägga... Jag har lyckats hamna i det där farliga stadiet där halva arbetsdagen tillbringas på blocket och chrono24 i jakten på något lämpligt objekt, läge att gör göra något förhastat med andra ord....

Jag har spanat in detta ur, är det någon som har några reflektioner?

http://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Submariner_guld_stal_16613_59855767.htm?ca=11&w=1

"Ej i behov av service" väcker nästan lite varningsklockor hos mig, hur vet man det, om den inte är hyfsat nyservad eller på annat sätt bedömd?

Jag kan också uppleva att priset är något i överkant, om ingen servicehistorik finns och om det är enkom klockan utan cert, box etc, men jag är kanske fel ute?


Känns sådär, men du kanske å andra sidan har god prutmån med tanke på att det inte finns några tillbehör, be om att träffas hos AD för kontroll, backar han då. Ja, då vet vi alla.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Lita inte på något i en annons - hur vet han att det inte behöver service? Utgå från att den där klockan måste ses över och buda därefter. Att du tar den till en handlare som kan verifiera att det verkligen är en Rolex ska du också göra. Sjukt taffliga bilder också... Usch
 

RDFG

Cartier
Jag tolkar "ej i behov av service" som att gången är inom COSC och gångreserven är i närheten av specificerad. Tycker inte att man kan förutsätta att det är 5 år till nästa service när man köper begagnade klockor. Räkna alltid med service i priset brukar ju vara ett stående tips och jag är benägen att hålla med (mao köp inte en så dyr klocka att du inte har råd att serva den om behovet uppstår).

Får inga varningsklockor från annonsen annat än att den är på blocket där jag själv katergoriskt avstår att handla..
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Jag har tycker den ser fin ut och ser ingen anledning till varför du inte skulle köpa den. Var självklart noga med att verifiera äktheten. Hade även lämnat in den på service omgående så har du en fin Nyservad bra klocka till ett förhoppningsvis ok pris. Att den saknar Box och cert är för mig inget problem då den har några är på nacken.

Pruta på och lycka till!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Annonsen ger ju inte de seriösaste vibbarna. Men långt ifrån alla Rolexägare är entusiaster, så det behöver inte vara ett problem så länge han är villig att lämna den till AD för kontroll.
 

poormans

Rolex
beror väl lite på vad som finns för info om den

har en klocka runt 280-300 i amplitud, håller gången inom COSC och en gångreserv på runt 2 dygn så skulle jag också hålla med om att det inte föreligger något servicebehov

sen ska man nog ta "aldrig polerad" med en nypa salt men det är för dåliga bilder för att avgöra det med säkerhet

cheers
christian
 

Tapiren

Cartier
Tack för bra input!

Nu är klockan såld, men inte till mig. Jag förde en dialog med säljaren som var trevlig och seriös på alla sätt och vis, men eftersom detta är mitt första klockköp är jag nog överdrivet försiktig, men känns det inte 110% så...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Mm, känn ingen stress :)
Gör inte samma "misstag" som jag gjorde, som köpte första bästa på Blocket. Nu slutade det ändå bra, men jag kunde nog ha fått klockan till ett ännu bättre pris om jag hade forskat lite mer innan köp.
 

Tapiren

Cartier
Det var små detaljer, "äkthetskontroll, absolut, jag känner en kille som..." osv, jag varken kan eller vill baktala säljaren på något sätt, men det var lite fel svar för en ängslig förstagångsköpare.
 
Topp