Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kommer över en klocka idag...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kniven, 9 maj 2013.

1. Kniven
    Trådstartare

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Knackade en pensionär på vägen hem från stan idag och kom över lite kontanter och den här klockan. Någon som kan hjälpa mig med identifikation av modell, årtal och urverk. Klockan går från och till och är i behov av service. Tavlan tycker jag ser helt ok ut för att vara så pass gammal. Den mäter 38mm, är i 18k guld enligt gravering och det är roséguld om det inte framgår av bilderna. Om någon kan uppskatta värdet på klockan är det också av intresse...

Kanske måste tydliggöra att den inledande frasen var ett dåligt skämt och inget annat…

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    *inväntar @China*

Seikoman87 och Kniven gillar detta.
  3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Chronographe suisse typ och från 50-talet? Värde ca 4500 om den fungerar. Mycket tunt guldskal i dessa.

Kniven gillar detta.
  4. Kniven
    Trådstartare

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Eftersom vi är från samma stad kanske så har du kanske koll på om snubben på davidhall är ett bra alternativ om jag bestämmer mig för att serva klockan? Har du någon erfarenhet av honom?

5. Kniven
    Trådstartare

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Tackar och bugar för snabbt svar!

6. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Enligt min sambo är han hemskt trevlig. Hon hade varit där inne med en Seiko som hon ärvt.
    Nämn Klocksnack på något vis eller så. :)

Kniven gillar detta.
  7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Per på Davidshall är mycket trevlig att ha att göra med!! Rekommenderas varmt! :)

Kniven gillar detta.
  8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Finns inte bättre i Malmö.Per Antikurmakaren Tel-0735150017

Kniven gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield