• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kommer det en ny Rolex Explorer 36mm?

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Utvecklingen/modet har lett oss mot större ur. Men när trenden vänder neråt. Återkommer då 36an i sortimentet? Vad tror ni? Någon som hört något? (Haha som att Rolex skulle kommunicera).
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Utvecklingen/modet har lett oss mot större ur. Men när trenden vänder neråt. Återkommer då 36an i sortimentet? Vad tror ni? Någon som hört något? (Haha som att Rolex skulle kommunicera).

Att mindre klockor kommer bli mode är nog ganska säkert. Hur lång tid det tar tills dess är dock ytterst oklart.
 
Nja, Rolex är väl inte kända för att "återuppliva" gamla modeller utan förändring. 39mm versionen kom ju för ett par år sen och har svårt att tänka mig att man bara återinför en 36mm. Men hey, jag kan ha fel...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Att mindre klockor kommer bli mode är nog ganska säkert. Hur lång tid det tar tills dess är dock ytterst oklart.

Det känns lite så ja. Jag själv har en sexsiffrig DJ nu, 36 mm. Tanken var att bli OWG med SubC, men jag upplevde den efter ett antal försök som för stor och toolig. 36 mm känna helrätt och hittills har den fungerat till allt.

Explorer I gillar jag även bäst i 36 mm, precis som 39 mm på Explorer II är bättre. Och givetvis är DJ 36 mm för mig.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det känns lite så ja. Jag själv har en sexsiffrig DJ nu, 36 mm. Tanken var att bli OWG med SubC, men jag upplevde den efter ett antal försök som för stor och toolig. 36 mm känna helrätt och hittills har den fungerat till allt.

Explorer I gillar jag även bäst i 36 mm, precis som 39 mm på Explorer II är bättre. Och givetvis är DJ 36 mm för mig.
Ge det tid. Du flippar den också. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är andra gången du skriver det. Skickat ett PM i stället om du så gärna vill köpa den.;)
Vad jag menar är att du kommer skriva något annat om några månader, för du är inte tillräckligt långt in i intresset.

När vi snackade i somras så hade du precis insett att vintage inte var din grej, men däremot var SubC helrätt. Nu var det inte helrätt, och DJ är the shit istället. Om ett tag är det något helt annat. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad jag menar är att du kommer skriva något annat om några månader, för du är inte tillräckligt långt in i intresset.

När vi snackade i somras så hade du precis insett att vintage inte var din grej, men däremot var SubC helrätt. Nu var det inte helrätt, och DJ är the shit istället. Om ett tag är det något helt annat. :)
SubC var och är fortfarande rätt, men jag har alltid upplevt den som lite stor och jag hade aldrig testat just den sexsiffriga DJn. Redan från @Ernestos första paketöppning och även andra, eller ja. Tavelbytet så drog jag ner alla bilder i telefonen och tittade på de rätt ofta.

När jag väl testade den fick jag en boom-känsla och jag fick även låna den en sväng. Den skulle aldrig säljas, jag fick möjligheten och jag tog den.

Nu är jag i alla fall OWG med en unik DJ som jag verkligen gillar och även fast den är från 2015 så är det inte en dussinklocka.

Tanken är att i takt med tiden utöka samlingen, men inte sälja/byta. Båda tjejerna i mitt liv (flickvän och mamma) har sagt åt mig att jag faktiskt inte får sälja den här, den är så pass bra. Så nu har jag upprättat en sparflaska med igenlimmad kork till en framtida Tudor Black Bay.

Nu hägrar mc-kort (ping @Spencer66) och lite andra roliga saker som ska tas tag i. Ska därmed dra ner på KS-surfandet ordentligt. Det stjäl tyvärr viktig tid och skapar ibland lite lätt kaos i mitt huvud.

Nu blev det jävligt OT, men i alla fall. 36 mm < 39 mm.
image.jpeg

Tack för mig, nu loggar jag ut en sväng.

Ha det :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
SubC var och är fortfarande rätt, men jag har alltid upplevt den som lite stor och jag hade aldrig testat just den sexsiffriga DJn. Redan från @Ernestos första paketöppning och även andra, eller ja. Tavelbytet så drog jag ner alla bilder i telefonen och tittade på de rätt ofta.

När jag väl testade den fick jag en boom-känsla och jag fick även låna den en sväng. Den skulle aldrig säljas, jag fick möjligheten och jag tog den.

Nu är jag i alla fall OWG med en unik DJ som jag verkligen gillar och även fast den är från 2015 så är det inte en dussinklocka.

Tanken är att i takt med tiden utöka samlingen, men inte sälja/byta (sparkontoflaska upprättad till BB).

Nu hägrar mc-kort (ping @Spencer66) och lite andra roliga saker som ska tas tag. Ska därmed dra ner på KS-surfandet ordentligt. Det stjäl tyvärr för viktig tid och skapar ibland lite lätt kaos.

Nu blev det jävligt OT, men i alla fall. 36 mm < 39 mm.
image.jpeg

Tack för mig, nu loggar jag ut en sväng.
Och du är tillbaka alldeles strax med nya idéer och tankar ;)
 
Topp