• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kompass Stockholm Watches?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Har en kompis (oinvigd) som har fått för sig att skaffa sinnen klocka. MMS-ade över en bild på just dessa klockor och jag bara fasade.

Om man säljer en klocka till 80% rabatt (som ordinärt pris i princip), borde man inte ana ugglor i mossen då?!
 

Klocknolla

Breitling

Tack för det enda seriösa svaret ^^
Kan jag sälja den för samma pris som jag köpte den för på tradera är jag definitivt nöjd med köpet, de två klockor jag har nu är en Certina guldklocka (uppskattat värde runt 10k) samt en skitklocka inköpt för 120kr.
Tycker båda funkar bra, använder certinan endast till kostym så var sugen på en klocka som jag kan ha till vardags när jag vill känna mig extra fin.
Hittade denna med svart bakgrund och brunt läderarmband och tycker den är förjävla go!
Får hoppas den är lika go i person! :)
Är oavsett nöjd med mitt köp!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor

Gillar du utseendet så ta en titt på orient bambino när det är dags att ta nästa steg i klockköpandet. Snarlik, men automatisk och väldigt mycket klicka för pengarna. Kostar några hundringar mer.
image.jpg

(Bild lånad från nätet)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för det enda seriösa svaret ^^
Kan jag sälja den för samma pris som jag köpte den för på tradera är jag definitivt nöjd med köpet, de två klockor jag har nu är en Certina guldklocka (uppskattat värde runt 10k) samt en skitklocka inköpt för 120kr.
Tycker båda funkar bra, använder certinan endast till kostym så var sugen på en klocka som jag kan ha till vardags när jag vill känna mig extra fin.
Hittade denna med svart bakgrund och brunt läderarmband och tycker den är förjävla go!
Får hoppas den är lika go i person! :)
Är oavsett nöjd med mitt köp!
Är man inte beredd på svaren så ska man fråga innan man handlar, inte efter. Det är inte direkt chockerande reaktioner du fått utifrån vilka du frågar.
 
" We incorporated the smooth sweeping lines from the sea and combined it with the heart of Scandinavian design; Simplicity."

Jag tror bara att man gick fel i översättningen. Enkel och simpel är olika saker på svenska.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
http://www.prydligt.se/rea/rea-herrklockor/

Ojojoj, fantastiska priser. Stor REA! Kom och köp ;-)
"Kompass genuina känsla för detaljer återspeglas över hela klockan. Inte minst med sin ovanliga och väl avvägda tiokantiga övre boett samt sin exklusivt laseretsade bakboett. Formen på den tiokantiga övre boetten återfinns även bland annat i kronan och ger klockan en mycket fulländad design.

Kompass Breiton är enbart tillverkad i en limiterad upplaga på 300 stycken exklusiva klockor som alla är lasernumrerade från 1 till 300. Det finns enbart 100 klockor i världen av varje färg så vi behöver väl knappast säga att det är dags att passa på om du vill få tag på ett eget unikt exemplar."
 

jandan

Panerai
Tycker nog Wallhagen var ganska snäll i sin värdering, men jag har i och för sig inte så mycket kunskap i att värdera skrot....
 

JohnDoe

Rolex
Alla de där klockorna är väl aliexpress klockor för några få dollar styck i inköpspris. Sen är det väl som alla andra lågpris retailprodukter att marknadspriset är är många gånger högre än inköpspriset. Kolla på kläder t.ex. Wallhagen menade nog att marknadspriset på liknande modeklockor är 1-2.5k.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja, Wallhagen kändes väl snäll och diplomatisk. Känns nog som att man kan få mer för 2500:- i vilken uraffär som helst.
Är väl ingen som har köpt den där för 10K men riktigt illa blir det ju om någon begär säg 4K på blocket och länkar till en websida med det priset.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
För sjutton gubbar köp en riktig klocka.
För ca 700kr finns det många fina klockor från bla Casio och Timex.

Edit: Den klockan du länkar till har sekundmarkeringar, utan sekundvisare...
 
Topp