• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kompis hittat Omega Seamaster Chronograph

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tjena! Då en del av mina polare vet att jag är aningen klockintresserad för att utrycka det milt så kommer det ibland vissa frågor angående klockor. Ibland enkla saker som hur man byter ett band till om en specifik modell är bra. Idag fick jag dock frågan om jag kunde hjälpa en kompis sälja två stycken klockor han har och den spontana tanken när han sa att det rörde en Certina samt en äldre Omega att det inte var det mest upphetsade om man säger så:)

När han skickade över bilderna på Omegan så blev jag dock aningen förvånad om man säger så. Bilderna är inte i den bästa upplösningen eller kvaliten och klockan ser ut att vara i servicebehov men ändå, en nice klocka helt enkelt. Försökt googla runt och tror det rör sig om en Omega Seamaster Chronograph med cal 321, med svärdvisare vilket jag inte sett på många av de på google. Kan det vara en av de tidigare kronograferna i Seamaster-serien det rör sig om? Vad tror ni det är för värde på klockan?

Hittat en snarlik som är i fräschare skick, med likadana index, pushers och visare.
http://www.watchprosite.com/?page=wf.forumpost&fi=677&ti=464881&pi=2786896
14017972_1776599335896364_2244739_n.jpg

14054782_1776599332563031_1917914480_n.jpg

14012072_1776599339229697_1812909875_n.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Exakt en sådan som min bättre hälft alltid har sökt efter. Vet att det gick en för några månader sedan på auctionet, ska kolla om jag finner den.

Om din polare kommer sälja så dra gärna ett PM NÄR du har fått fram ett rimligt pris. Jag är villig att betala ett marknadsmässigt pris men som sagt avvakta tills alla har sagt sitt så jag inte blir uthängd som en som försöker lura av över PM...

Edit 1: https://auctionet.com/sv/296098-armbandsur-stal-omega-seamaster-tachymetre-1960-tal

Edit 2: @Patrik J kanske kan inflika med info om modellen?
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Exakt en sådan som min bättre hälft alltid har sökt efter. Vet att det gick en för några månader sedan på auctionet, ska kolla om jag finner den.

Om din polare kommer sälja så dra gärna ett PM NÄR du har fått fram ett rimligt pris. Jag är villig att betala ett marknadsmässigt pris men som sagt avvakta tills alla har sagt sitt så jag inte blir uthängd som en som försöker lura av över PM...

Edit 1: https://auctionet.com/sv/296098-armbandsur-stal-omega-seamaster-tachymetre-1960-tal

Edit 2: @Patrik J kanske kan inflika med info om modellen?
Jag ska höra med honom om han är sugen, tror inte han har en susning om priset nämligen:rolleyes:
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Var försiktig, den ser opolerad ut och orepad från misslyckade boettöppningar. Annars är väl det intressanta att se om verket är fuktskadat eller skadat på något vis. Inga billiga verk att serva/reparera tyvärr.
Okej, skippar det då. Inga kompetenta urmakare i stan i Helsingborg vad jag vet, endast stjärnurmakarna och skippar helst dem. Återkommer med fler bilder imorgon, ska få ta hem det för att testa gång osv.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hittat är ett dåligt ordval. Han har fått/ärvt den av sin farfar och låtit den ligga i en byrålåda.

Jaha! Fan då har den ju affektionsvärde. Hälsa karlfan från mig att behålla uret (efter han servat och polerat upp den). Det är en enormt fin gåva till sin son/dotter på sin 18 års dag eller liknande. Jag skulle ångra mig något enormt om jag sålt ett sånt ur.

I övrigt, superfin Omega!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jaha! Fan då har den ju affektionsvärde. Hälsa karlfan från mig att behålla uret (efter han servat och polerat upp den). Det är en enormt fin gåva till sin son/dotter på sin 18 års dag eller liknande. Jag skulle ångra mig något enormt om jag sålt ett sånt ur.

I övrigt, superfin Omega!
Håller med rent generellt, att ha användbart arvegods är något speciellt. Dock ska man ha respekt för att detta är rätt mycket pengar att ha i ett ur för vanliga människor.
 
Topp