• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Komplett lista på alla tavlor/länkar till Rolex

Porsan

Efraim
2-Faktor
Bör väl tilläggas att det finns massor av äldre tavlor och specialtavlor utöver dom i katalogen som Rolex fortfarande har i lager, dessa kan man dock endast se hos en AD och då via Rolex onlinekatalog. Tavlorna i katalogen är nuvarande "standardtavlor".
 

Apansson

Torpare
Bör väl tilläggas att det finns massor av äldre tavlor och specialtavlor utöver dom i katalogen som Rolex fortfarande har i lager, dessa kan man dock endast se hos en AD och då via Rolex onlinekatalog. Tavlorna i katalogen är nuvarande "standardtavlor".

Det här är lite intressant. Jag antar att du talar om den onlinekatalogen som du tittade i under Hublot-eventet. I den katalogen fanns min vignette-tavla med den stensättning jag har, frågan är om den verkligen kan beställas fortfarande om man skulle vilja? Den tillverkas ju på samma vis som stellatavlorna, kan de också beställas, om man skulle vilja?
 

Målarn

The Steak
Det här är lite intressant. Jag antar att du talar om den onlinekatalogen som du tittade i under Hublot-eventet. I den katalogen fanns min vignette-tavla med den stensättning jag har, frågan är om den verkligen kan beställas fortfarande om man skulle vilja? Den tillverkas ju på samma vis som stellatavlorna, kan de också beställas, om man skulle vilja?

Går att beställa Om den finns kvar, men kostar som fan bara :)
 

Målarn

The Steak
Hehe ja. Så alla tavlor som finns i den katalogen går att beställa, eller måste man kolla någon sorts lagersaldo på den eller hur funkar det? Helst vill man ju att den tas ur produktion/lager så snabbt som möjligt! ;)

Nja inte riktigt, några tavlor som jag har frågat efter har varit slut på lagret dvs finns inga fler och kommer aldrig komma några fler.
Din tavla gick på +70k :)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Nästan alla tavlor i onlinekatalogen går att beställa, vissa har en kommentar "service only" eller "not available". Service only betyder att du endast kan få tavlan om samma redan sitter i din klocka men måste bytas vid service, pratade med ena urmakaren och han sa att detta normalt betyder att Rolex har färre än 5 tavlor i lager, not available betyder att tavlan inte finns att beställa men vad jag minns var det inget stort antal med denna kommentaren, några stellatavlor bla.

Edit: Invalid Purchase ska det vara, inte not available.
 

TicTack

Cartier
Jo det vet jag! Hoppas bara att den försvinner ur produktion så snabbt som möjligt om den inte redan gjort det ;)

Jag vet inte, om man verkligen gillar en urtavla så vill man väl kunna byta mot en ny och fräsch om 20 år, om den gamla blivit sliten och missfärgad? Så tänker jag iaf... Men jag förstår hur ni tänker, i ekonomiska termer.
 

Apansson

Torpare
Jag vet inte, om man verkligen gillar en urtavla så vill man väl kunna byta mot en ny och fräsch om 20 år, om den gamla blivit sliten och missfärgad? Så tänker jag iaf... Men jag förstår hur ni tänker, i ekonomiska termer.
Hade varit jävligt dyrt att köpa en ny urtavla för 76000kr dock! Dessutom så bör det inte slitas så mycket på en safir-DD om man ser till att den är tät. :)
 
Topp