• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Komplikationskungarna imponerar. Vad sägs om Longines då?

Singular

Rolex
2-Faktor
De här modellerna är som de flesta 7751-klockor lite för höga för att bli riktigt bra.

I fallet Longines är Flagshipmodellen rätt mycket snyggare på (promo-) bilderna än i verkligheten - jag tycker att finishen dessvärre inte riktigt är hundra, sannolikt eftersom jag har lite svårt för helpolerat (som i mitt tycke ser väl billigt ut).
 

V

Cartier
I detta alternativ så vet jag att sannolikheten att de skall få tag i en inte är jättehög. Tack för infon dock, var där jag såg den första gången.

En dum fråga, (eller två).

Om det skulle vara så att säljaren i USA är AD för Longines, skulle tex Rob då kunna plocka hem klockan och utfärda ett cert signerat honom istället?

Eller låt säga att säljaren Inte är AD, har då Rob möjlighet att ta hem klockan, konstatera att den är kosher och sedan lämna ut cert? Eller har certifikatet andra funktioner än att bekräfta äktheten på klockan?

I annonsen på Chrono24 står inget om att papper medföljer, bara boxen, så det var därför jag började fundera.
 

DanielR

Friends of KS
2-Faktor
Longines.png

Saknar min än idag. Det lutar åt att köpa in en ny i framtiden. Jag var väldigt nöjd med klockan i vilket fall som helst. Och den fick mer uppmärksamhet av gemeneman än vad både min DD och Sub har fått tillsammans.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Denna vecka kommer bli ihågkommen som "Great 44/14" på KS, Vecka 44 2014 då det brast för oss alla när dubbla sjuka PPs unboxades.

Och så finns det en Longines i stål med tid,datum,dag,månad,kronograf,månfas för 21000kr för oss banklåns slavar

ab0187fcd611f99e7101aa8ce4e6cc92.jpg


PP är PP, men vad säger ni om ovan klocka, 21000kr för en sjuhelvetes massa komplikationer låter rätt bra? Men hur bra är det?

Air yourselfs
Gillar Longines men inte plottriga urtavlor, så den går bort för mig.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Longines.png

Saknar min än idag. Det lutar åt att köpa in en ny i framtiden. Jag var väldigt nöjd med klockan i vilket fall som helst. Och den fick mer uppmärksamhet av gemeneman än vad både min DD och Sub har fått tillsammans.


Alltså, vad har Longines gjort med '15' i sub-dialen?

Och jag är så trött på gemeneman....

(Och den var snygg)
 

DanielR

Friends of KS
2-Faktor
Alltså, vad har Longines gjort med '15' i sub-dialen?

Och jag är så trött på gemeneman....

(Och den var snygg)


Det var min tavla som var skadad, hur det uppkom vet jag inte. Jag hade klockan inne för reparation av kronografen, som inte nollställdes korrekt.
Noterade det innan och att det var kvar även efter reparationen var gjord. Och ja, det var hos en AD :cool: Den skickades till och med ner till Schweiz.
 

Leif

Cartier
Den här tråden har börjat få mig att tvivla på ett inköp av en Breitling Transocean Day & Date och istället rikta in mig på Longines L2.673.4.78.3 som första riktiga klocka.
Det rör sig om ca 17kkr skillnad (21kkr vs 38kkr) mellan dem i pris till Longines fördel och klockan är grymt snygg med. Breitling Day & Date är imo något av det snyggaste man kan få för pengar men den kostar ju runt 38kkkr.

Två helt olika klockor men ändå kan jag inte riktigt välja mellan dem som första klocka.
(Bilderna nedan lånade)
1044706d1365764866-longines-master-collection-moonphase-chronograph-omega-speedmaster-date-chronograph-longines205.jpg

asset-version-decff93d3f-version-2014-transocean-day-date-217.jpg
 

Knight

Cartier
Den här tråden har börjat få mig att tvivla på ett inköp av en Breitling Transocean Day & Date och istället rikta in mig på Longines L2.673.4.78.3 som första riktiga klocka.
Det rör sig om ca 17kkr skillnad (21kkr vs 38kkr) mellan dem i pris till Longines fördel och klockan är grymt snygg med. Breitling Day & Date är imo något av det snyggaste man kan få för pengar men den kostar ju runt 38kkkr.

Om priserna på dessa var desamma, hade valet varit lättare/självklart? Om ja: lägg de extra tusenlapparna, det är värt att köpa det man egentligen vill ha.
 

Leif

Cartier
"Klockan är slut hos leverantören och beräknas komma in först i mitten av December. "

@$$!#! - Kände mig tvungen att avboka ordern och gjorde således det. Vad göra nu?
 
Topp