• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kompressordykare

Rado Original Diver kanske kvalar in? Något för den som vill sticka ut?
Skrev lite om den i förrgår.
http://flippersdiary.blogspot.se/2015/11/no-94-rado-original-diver.html

68_08_zps3ijujnic.jpg
Njä, lite för extrem för mig.. Men kul med ny input och nya förslag.. Uppskattas!
 
ML.jpg


Min hälsar! (bild från i sommar)
Väldigt mycket bang for your buck på den här klockan enligt mig (beroende på var man köper den, min var begagnad här på KS) fint polerade indexar, bra lume, grymt skön på natot och länken är bra den med även om den saknar microjustering vilket hade varit ett lyft.
Andrahandsvärdet på dessa är ganska katastrofala dock så se till att vara beredd på att ta en smäll om du köper nytt i Sverige eller förbered dig på att ha denna som en keeper.
Kolla där är den ju.. Fyf-n säger jag bara, den är så vacker! Skulle självklart vara en keeper!
 

Smulan

Rolex
Jag vet faktiskt inte heller riktigt men jag har hört en förklaring som gick ut på att en inre bezel kan man ju inte råka komma åt och på så sätt råka vrida den så att det blir fel. Och så blir den inte lika känslig för sand och annan smuts som kan fastna under den när den sitter inuti klockan. Om detta är en "korrekt" förklaring vet jag dock inte..

Låter som ett rimligt tänkt förutsatt att man dyker utan handskar. Och det gör ju flertalet i varmare vatten.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Kolla där är den ju.. Fyf-n säger jag bara, den är så vacker! Skulle självklart vara en keeper!

Det är det jag har intalat mig själv! Glömde att säga att den har bra AR med. :)
Fick min för runt 14 här på K&S med länk och nato då var den ca 4 månader gammal och det är svårslaget riktigt svårslaget.
Har testat LLD men denna tilltalar mig mycket mera.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ML.jpg


Min hälsar! (bild från i sommar)
Väldigt mycket bang for your buck på den här klockan enligt mig (beroende på var man köper den, min var begagnad här på KS) fint polerade indexar, bra lume, grymt skön på natot och länken är bra den med även om den saknar microjustering vilket hade varit ett lyft.
Andrahandsvärdet på dessa är ganska katastrofala dock så se till att vara beredd på att ta en smäll om du köper nytt i Sverige eller förbered dig på att ha denna som en keeper.
Vet du hur tjock den är?
 
OK, tror min JLC har samma lösning. Har inte skruvat av baklocket men det ser så ut i alla fall. Trodde det var för att man på så sätt kan centrera loggorna på baksidan som man vill.
image.jpeg
Ja det ser ut som att det skulle kunna vara en sån ring. Såhär ser min Vostok Amphibia ut bakifrån:
DSC_0108.JPG


Och såhär ser min fru ut bakifrån:



..nej jag skojade..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Coolt som fan med inre ring.

Nu dyker man ju oftast med dator, men i våra kalla vatten har man ofta tjocka handskar och då är bara en yttre vridbar bezel ett alternativ.

Låter som ett rimligt tänkt förutsatt att man dyker utan handskar. Och det gör ju flertalet i varmare vatten.
Jag har alltid trott att man räknade ut sin bottentid i förväg på land, ställde in sin klocka och sedan dök.
 
ML.jpg


Min hälsar! (bild från i sommar)
Väldigt mycket bang for your buck på den här klockan enligt mig (beroende på var man köper den, min var begagnad här på KS) fint polerade indexar, bra lume, grymt skön på natot och länken är bra den med även om den saknar microjustering vilket hade varit ett lyft.
Andrahandsvärdet på dessa är ganska katastrofala dock så se till att vara beredd på att ta en smäll om du köper nytt i Sverige eller förbered dig på att ha denna som en keeper.
Har du provat att slänga på den ett mesh nån gång? Tror att den skulle kunna vara riktigt vass på shark-mesh!
 
G.Gerlach från Polen gör ju en Kompressordykare, 10 atm och Seikoverk, finns med och utan datum.

http://gerlach.org.pl/navigator.html

74_m_nav_d_1_k.jpg
Var inne och läste lite.. Var ju faktiskt fin! Några dings på den och sen på med ett riktigt slitet läderband så slipper man jaga vintage.. :)
De hade ju även en den andra fina klockor i sortimentet..
En sak som stör mig dock är att man gör en klocka i dykar-stil och sen begåvar man den bara med 10 atm.. Inte för att jag någonsin kommer att behöva mer än så men det blir liksom en principsak..
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag har också börjart kolla efter en klocka med "dubbla kronor" men inte hittat nått bra sökord. Vad ska man söka på?!
Sjukt snygga är dom i alla fall!
 
ML.jpg


Min hälsar! (bild från i sommar)
Väldigt mycket bang for your buck på den här klockan enligt mig (beroende på var man köper den, min var begagnad här på KS) fint polerade indexar, bra lume, grymt skön på natot och länken är bra den med även om den saknar microjustering vilket hade varit ett lyft.
Andrahandsvärdet på dessa är ganska katastrofala dock så se till att vara beredd på att ta en smäll om du köper nytt i Sverige eller förbered dig på att ha denna som en keeper.
Länken är grym! Och den har microjustering. Under dykarförlägningen i låset, lite svårt att se då de inte är borrade helt igenom ;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
image.jpeg
Som tidigare har förmedlats så vill jag slå ett slag för LLD om du vill ha en nyare Super Compressor. Väldigt mycket klocka för pengarna:)
 
Nu fortsätter jag med inlägg i min egen tråd här.. Det kanske är muppigt men jag kom på att man kan ju faktiskt inte dra igång en sån här tråd utan att nämna Zelos också.
Zelos Helmsmann:
zelos-helmsman.jpg


Zelos Abyss:
ZELOS Abyss 3000M BRONZE 08.jpg


Väldigt fina dom där två!

Och stå har vi ju Magrette Dual Time:
11417378_798339880284517_986432053_n.jpg

Också skitsnygg även om ju den inre bezelen här inte är menad som dyk-ring utan för att ange olika tidzoner..
 
image.jpeg
Som tidigare har förmedlats så vill jag slå ett slag för LLD om du vill ha en nyare Super Compressor. Väldigt mycket klocka för pengarna:)
Jo jag vet, den är fin! Gillar den skarpt och tycker särskilt mycket om själva boettformen. Skulle dock lyfta ytterligare om inte siffrorna fanns där (12:an, 9:an och 6:an).. Har lite svårt för tavlor med siffror, -tycker det är snyggare med bara index. (Vet inte riktigt varför jag tycker det men så är det.) Men absolut, den finns med i funderingarna helt klart..
 
Topp