• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konsten att döda en fake Rolex.

Wiliamo

Panerai
Din fake-rolle verkar vara klockornas svar på den grekiska mytologins Kalypso, odödlig dvs ;) hoppas den fått smaka lite moder jord till nästa år!
 

Fredgusta

Panerai
Två år hade gått,länken blev ordentligt patinerad,boetten fortfarande håller tätt,verk fungerar.
image.jpeg
Detta är rätt coolt :D.
 

Molgan

Cartier
Grejen är att det knappast kräver några större ingenjörer för att tillverka en boett som håller regn ute, så den lär hänga med ett bra tag.
Se bara på Steinharts egna modeller, kostar några tusen och klarar det mesta, en fake-rolle klarar säkerligen regn.

Men ett tips som jag kan tycka skulle vara skoj, gå ut en solig dag med ett förstoringsglas och sedan grillar du den som vi alla provade göra med myror när vi var små :D
Jag är speciellt intresserad av att se hur glaset och förstoringsluppen skulle klara det :)

ps. glöm inte att filma.
 
D

Deleted member 14209

Guest
Grymt tålamod du har :woot: Kul att du fortsätter uppdatera också!


Grejen är att det knappast kräver några större ingenjörer för att tillverka en boett som håller regn ute, så den lär hänga med ett bra tag.
Se bara på Steinharts egna modeller, kostar några tusen och klarar det mesta, en fake-rolle klarar säkerligen regn.

Men ett tips som jag kan tycka skulle vara skoj, gå ut en solig dag med ett förstoringsglas och sedan grillar du den som vi alla provade göra med myror när vi var små :D
Jag är speciellt intresserad av att se hur glaset och förstoringsluppen skulle klara det :)

ps. glöm inte att filma.

Detta vore kul :D Om glaset skadas/försvinner förstörs väl klockan snabbare?
 
Topp