• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konsten att göra världen lite bättre, avrätta oäktingar!

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kreativ rubrik va?

Startar denna tråd för att göra en insats till vårt samhälle.
Det finns hemska klockor överallt och det gör ont i våra hjärtan.
Har sett många kreativa sätt att förgöra en klocka, mest känd är nog vår jabla, som står högt i kurs hos oss klockälskare.
Nu tänkte jag köra en egen variant som nog ingen tidigare sett.
Upplägget?
båge.jpg


Ser trevlig ut va? 62 lbs dragstyrka och en utgångshastighet på 320fps med en bra slagstyrka.
Klockan ska filmas från olika vinklar samt närbild.
Har en kompaktkamera med Slowmotion samt en telefon med 240 bilder / sek och hade varit tacksam om någon i krokarna hade en ännu bättre kamera för detta att låna ut, eller vara med i projektet.

Tanken är att genomföra detta i julhelgen eller däromkring.
Jahaja, vad ska jag skjuta på då?

Första offret...
IMG_0980.JPG


Donerat av våran egen Ruskprick , vilket jag tackar ödmjukast för, även om det är obehagligt att hantera en klocka av denna härkomst.

Har fått besked om en klocka till som är på väg in, tidigare omdiskuterad på detta underbara forum..

På återseende.. :blackalien:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"320fps" Feet/sekund? Är inte det typ 960m/s, typ som ett gevärskott? Låter ju sjukt.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Senast jag var hemma hos mina föräldrar hittade jag en ful kopia. antagligen inköpt från någon chartersemester tidigt 2000-tal. Saknade dock någon pilbåge utan tog det jag hade.


(ber om ursäkt för dåliga bilder)

daytåna
IMG_6367.jpg


"Winner"
IMG_6431.jpg



varken ref eller serienummer. nähe?
IMG_6436.jpg


fantastiskt urverk. lägg märke till plastringen.
IMG_6432.jpg


efter lite hammare och spik.
IMG_6433.jpg


IMG_6437.jpg
 

Jonte73

Audemars
Senast jag var hemma hos mina föräldrar hittade jag en ful kopia. antagligen inköpt från någon chartersemester tidigt 2000-tal. Saknade dock någon pilbåge utan tog det jag hade.


(ber om ursäkt för dåliga bilder)

daytåna
IMG_6367.jpg


"Winner"
IMG_6431.jpg



varken ref eller serienummer. nähe?
IMG_6436.jpg


fantastiskt urverk. lägg märke till plastringen.
IMG_6432.jpg


efter lite hammare och spik.
IMG_6433.jpg


IMG_6437.jpg
Snyggt !
Death by spik :)
 

par

Patek
2-Faktor
Senast jag var hemma hos mina föräldrar hittade jag en ful kopia. antagligen inköpt från någon chartersemester tidigt 2000-tal. Saknade dock någon pilbåge utan tog det jag hade.


(ber om ursäkt för dåliga bilder)

daytåna
IMG_6367.jpg


"Winner"
IMG_6431.jpg



varken ref eller serienummer. nähe?
IMG_6436.jpg


fantastiskt urverk. lägg märke till plastringen.
IMG_6432.jpg


efter lite hammare och spik.
IMG_6433.jpg


IMG_6437.jpg


Är ju för fan en beach dial:)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Senast jag var hemma hos mina föräldrar hittade jag en ful kopia. antagligen inköpt från någon chartersemester tidigt 2000-tal. Saknade dock någon pilbåge utan tog det jag hade.


(ber om ursäkt för dåliga bilder)

daytåna
IMG_6367.jpg


"Winner"
IMG_6431.jpg



varken ref eller serienummer. nähe?
IMG_6436.jpg


fantastiskt urverk. lägg märke till plastringen.
IMG_6432.jpg


efter lite hammare och spik.
IMG_6433.jpg


IMG_6437.jpg
Men det där var ju en äkta extra rare special winner daytona. Under en period var tillgången på kvalitetsråvaror begränsad men Rolex kompromissade inte om du tittar närmre så är det kvalitets plast vi talar om
 
Topp