• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konstigaste klockdrömmen?

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag antar att det inte bara är jag som är så knäpp att jag drömmer om klockor (alltså inte dagdrömmer och längtar)?

Nu i tre dagar har jag haft exakt samma dröm, och vaknat med en blanding av ångest och eufori.
Jag drömmer att en tant kommer in och vill sälja av lite arvegods. Först värderar vi guld och silver, och sedan går vi på klockorna. Bland 40-kronorsfickur och dussincertinor ligger en Ploprof!
Skicket är precis lagom slitet, och den ligger där headonly och skäms.
Jag radar upp klockorna och försöker att inte darra då jag berättar vad jag kan betala. Sedan blir det svart. Jag har ingen aning vad jag betalade för Ploppen, men något förvirrat resonemang om att inte lura damen, men att inte ge för mycket, heller snurrar i huvudet.

Sedan vaknar jag och är på väg att beställa ett mesh till klockskrället och har ångest utifall att jag lurade tanten. Vilket jag tror att jag gjorde. Kanske fick hon en hel tusenlapp, och blev jätteglad för det.

Så ser ni mig i sommar med en sådan klocka får ni komma fram och fråga om jag gav en rimlig summa för den!

Har ni drömt märkliga klockrelaterade saker?
 
Topp