Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Konstigt beteende på auktion

Diskussion i 'Diskussion' startad av virrooo, 28 juli 2016.

1. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Jag bjöd precis på en klocka, som jag vann. När jag tittar på budhistoriken så ser jag att budgivare nr 8 har betett sig lite märkligt. 2 dagar innan auktionens slut så börjar personen bjuda. De kommande 2 dagarna ändras personens maxbud gång på gång för att sedan medverka i slutsekunderna av auktionen och även då höja sitt maxbud 2 ggr under slutminuterna. Jag tycker att det luktar lite budfusk, antingen så är man korkad och bjuder upp varan från start, eller så är man med sista minuterna och lägger sitt högsta bud då, väldigt märkligt förfarande.

Medveten om att jag som person är rätt paranoid och överanalyserande, men jag tänkte lägga upp mina tankar här och se hur ni andra resonerar :)

Trevlig kväll

Screen Shot 2016-07-28 at 19.12.39.png

Bojke gillar detta.
  2. Mr.Carrera

Mr.Carrera Bonde

Tycker också det ser lite märkligt ut.

virrooo gillar detta.
  3. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Skulle kunna ha varit jag på fyllan :)

Knugen, MacRulez4ever, 903lew och 13 andra gillar detta.
  4. M.U

M.U Biskop

Mycket märkligt. Kan också varit en väldigt förvirrad person som verkligen ville vinna... :D oavsett så grattis! Vad blev det? :)

5. adress

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Säljaren bjuder själv - eller genom bulvan.:pompus:

SSL gillar detta.
  6. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Det är väl samma princip som gäller vid köp av bostad, hur f*n kan man vara säker på att parten man bjuder mot är en verklig person och inte bara mäklaren själv som sitter och trissar upp priset (och därmed sitt arvode)
    Man har inte den blekaste....

Dubbes, adress och tissoter gillar detta.
  7. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Ser inget märkligt, så där är det hela tiden på Tradera! hehe, folk budar lite då och då under auktionstiden. Inte bara i början eller slutet av auktionen! :)

Har man dolda bud på sidan? Eller autobud?
    Edit! Ser iofs inte ut som några autobud då tiden avviker lite för mycket.

Gummo, Zalath och Stroboman gillar detta.
  8. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Ja, jag tycker det! Kan vara att jag är bitter för att jag inte fick den billigare! En Seiko 6105-8110, men nu blev priset lite högre än tänkt så jag får se om jag inte kör ångerrätt på den. Ska fundera över kvällen ;)

9. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag var nr 10 (Mr Pink). Värst vad det drog iväg. Grattis till en klassiker i vilket fall som!

image.png

Jaggis, eriksson850, Icaras och 2 andra gillar detta.
  10. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

jag tycker det är märkligt att man första har maxbud på under 1k och sen höjer successivt för att avsluta på strax över 6k. Vill man vinna ett objekt och kan tänka sig att lägga nära 6k, så tänker att man antingen pyntar det direkt, eller väntar tills sista minuten. Här har någon steg för steg höjt för att sedan lägga in max i slutet också. Jag kan absolut ha fel, och letar inte efter sanningen här, då det kan bli svårt att få fram ;)

tissoter gillar detta.
  11. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Bitch!

Men tack ;) får se om den får landa eller stanna hos bukis!

Rozzy gillar detta.
  12. Equilibrium

Från:
    Island
    Reservoir dogs :)

virrooo, Rozzy och tissoter gillar detta.
  13. Equilibrium

Från:
    Island
    Har du någon bild på klockan så att vi andra kan se vad du budade hem ?

14. poormans

poormans Präst

jag brukar ofta göra så dra ett lämpligt maxbud i början för då får man en påminnelse när auktionen är på väg att gå ut så man kan vara med på slutet
    annars glömmer jag det bara

virrooo gillar detta.
  15. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Kan bara prata för mig själv, men jag är väldigt oregelbunden och impulsiv i mitt budgivande. Samtidigt är jag extremt paranoid och tror alltid att alla som agerar likt mig, är riggade. :)

tissoter gillar detta.
  16. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Annan filmklassiker...
    image.jpeg

17. Equilibrium

Från:
    Island
    Jag har sagt det förut och jag säger det igen, man borde ha sett mer på teve !

Kejsaren gillar detta.
  18. Tärnan

Tärnan Stadsbo

Tycker att det blir än mer suspekt om du vinner budgivningen och sedan tycker att det blev för högt o funderar på någon sorts ångerrätt. Inte korrekt beteende det heller i så fall. Du har väl satt ett tak för att du tycker att det är ok upp till det priset?

john b och Dru gillar detta.
  19. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

6105-8110_1.jpg

Icaras, theargonaut, Gummo och 2 andra gillar detta.
  20. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Jag har ju all rätt att ångra mig enligt lagen, men visst jag hör vad du säger.

Edit. På vilket sätt blir det än mer suspekt? Det får du gärna utveckla.

21. Equilibrium

Från:
    Island
    Hmm kanske är det bara jag, men ser inte länken oproportionerligt smal ut gentemot boetten ?

22. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Kan avslöja att länken ej är original ;) Jag tänker att ett tropic eller liknande kan passa bra där!

23. Tärnan

Tärnan Stadsbo

Oseriöst beteende helt enkelt. Har du satt ett tak och du vinner auktionen så kan du ju inte tycka att det är priset som blir för högt även om du har undringar om det är korrekt budgivning under ditt pris. Som säljare skulle jag bli lack på köpare som drar sig ur. Sedan kan du ha lagen på din sida hur mycket du vill. Ska man dra sig ur så ska det vara för andra skäl som ex. att man misstänker att klockan är fake eller så.

john b gillar detta.
  24. Equilibrium

Från:
    Island
    Hoppas ändå att du blir nöjd när du får hem den !

25. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Ah oseriöst = suspekt, jag hör dig!

26. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    En av världens bästa filmer alla kategorier och trots att jag i vanliga fall inte uppskattar krigsfilmer, Francis Ford Coppolas "Apocalypse now" från 1979. Huvudpersonen captain Willard (Martin Sheen) bär just en Seiko ref 6105-8110.
    http://m.imdb.com/title/tt0078788/
    Länken hör inte dit, kan kastas.

27. Equilibrium

Från:
    Island
    Bara som en "Jag mötte Lassie" om nu någon minns denna spalt. Jag har badat i den blå lagunen på Island SAMMA dag som Francis Ford Coppola gjorde ett besök i ovannämnda facilitet. Jag vet, det sökkar fett :)

nissehult gillar detta.
  28. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Ser märkligt ut men har själv bjudit konstigt ibland... ;) Vad är det för app?

29. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Bra virrooo, en 6105 måste varje "vintagenörd" testa :) Grymma klockor, synd de inte kostar som de gjorde när jag ägde en (eller nr 2/3 i ordningen) :D

Grattis! :) Och köpt ett tidsenligt gummi typ från wjean för ultimat känsla, Körde min senaste på det och riktigt trevligt!

virrooo gillar detta.
  30. donnie

donnie Borgare

Skulle kunna vara jag, jag lägger Max 2k ok 3500 är Max, ähh kör på 5k osv blir alltid dyrare än vad jag tänkt :)

HateWinter och tissoter gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield