• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konstigt ljud från rotorn

caru92

Breitling
Hej,

Har precis fått hem en PO 2500 och märker att rotorn låter väldigt mycket! Inte bara när jag sätter örat mot boetten utan hela tiden, nästan som de skrapar emot något. Borde jag vara orolig?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Känns det som hela klockan vibrerar också? Jag hade definitivt tagit den till en urmakare.
 

caru92

Breitling
Nej det känns inte som hela klockan vibrerar, bara ett tydligt ljud från rotorn. Har läst lite på andra forum och blir inte riktigt klok. Många säger att PO:n låter mycket medan andra säger att den inte gör det....
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Nej det känns inte som hela klockan vibrerar, bara ett tydligt ljud från rotorn. Har läst lite på andra forum och blir inte riktigt klok. Många säger att PO:n låter mycket medan andra säger att den inte gör det....

Gå till en Urmakare oavsett, du vill väl att din kära PO ska må bra?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Rotoraxeln kan vara böjd eller inte tillräckligt smörjd och då kan den skava mot den "fasta" delen av urverket. Uris fixar det snabbt.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag har en PO 2500 och tycker att den är ganska tyst. Hör aldrig rotorn om jag inte sätter örat till.

Jag hade kollat upp den.
 
Topp