Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Konstigt nog trots min stora skeptism...

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 24 januari 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    ...gentemot Seiko Tunorna, så har jag lyckats rikta mina ögon på SBDX011 eller som den kallas "Emperor Tuna". För dom som inte känner till är Emperor Tuna en riktig tooldykare som har en WR ner till 1000m. Alltså kan den väl jämföras med Omega Ploprof 1200 rent funktionsmässigt. Men om någon sitter på bra info om den, skicka gärna bra länkar.. Den är ju trots allt riktigt cool! :)

2. Molle is your answer....

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Alla de olika versionerna av tunan är ju grymma.
    Vad vill du veta? Det finns ju massvis med recensioner på nätet.
    Nyare versioner har hexskruvar, äldre har stjärnskruvar. Finns med både quartz och automatiskt urverk. Några få limited editions. Bra skit. Köp!

4. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Kan förstå att man gillar den "tooliga" känslan men ärligt, är inte klocka sjukt ful?

5. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    yonsson:
    Något jag skulle vilja veta mer om är hur SBDX011 handskas med heliumproblemet.. Den har varken heliumventil eller monocoque case som SBDX001.

DW6900MS:
    Den är groteskt ful, det tycker jag fortfarande. Men den är ju så cool, kanske beror på fulheten... Det är ett riktigt instrument.

6. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås

Bra, då är jag inte ensam ;)

7. leben

leben El Patrón

du är inte ensam........ :)

8. yonsson

Från:
    GBG
    Jo, den har ett helcase (i titan) och packning i fronten som inte släpper in helium. Samma urverk som MM300an.
    Mer info om den här: http://www.thewatchsite.com/index.php?topic=882.0

9. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Tyngsta tunan helt klart. Jag föredrog dock lillbrorsan SBBN013 med quartz-verket. Upplevde också tunan, tillsammans med OM, som de absolut fulaste klockorna till en början men vad gäller tunan är jag helt omvänd. Vad gäller OM är det fortfarande den fulaste Seikon :lol:

Just nu kör jag SBBN015 men drömmen om en SBBN019, White Dolphin, lever fortfarande kvar. Tonfiskarnas tonfisk!

10. yonsson

Från:
    GBG
    Jag fattar inte hur ni kan tycka den är ful. Det är ju den manligaste klockan som finns!

Mårtenssons ur Brookfield