• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kool nedräknings komplikation! Ulysse Nardin Marine Regatta

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Men går den baklänges!? ;)
...ibland går den ju inte alls... så om du tar den vanliga tiden som referenspunkt då, då går den väl baklänges?

1531614_10151781118926400_918880874_o.jpg

1425256_10151781118941400_1943514068_o.jpg
 
Senast ändrad:
Låter som en plan! Kolla med @Daniel Mathisen , han gillar att knåpa ihop knepiga komplikationer :D
Hehe kan bli svårt att få sekunden att gå baklänges, måste få in minst ett extra hjul i verket. Det går säkert men det är svårt och tajt med plats :D skulle vilja inspektera verket lite närmare för att avgöra med säkerhet.

Är det ingen som ser det coola i det här släppet från UN? För det första, som du nämnt ett par gånger, så går sekunden baklänges. Men det som är riktigt coolt är att när nedräkningen är klar byter sekundvisaren håll automatiskt och konverteras till en kronograf! Det är COOLT! Och ingen har gjort det förut, jag vet iaf ingen som ens har regatta och kronograf. Visst kan man typ använda regattan som kronograf, men det är inte samma sak. ;)

/Daniel
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Är det ingen som ser det coola i det här släppet från UN? För det första, som du nämnt ett par gånger, så går sekunden baklänges. Men det som är riktigt coolt är att när nedräkningen är klar byter sekundvisaren håll automatiskt och konverteras till en kronograf! Det är COOLT! Och ingen har gjort det förut, jag vet iaf ingen som ens har regatta och kronograf. Visst kan man typ använda regattan som kronograf, men det är inte samma sak. ;)

/Daniel
Precis, det är ju det jag tjatat om hela tiden. Folk är tröga... :D
 
Hehe kan bli svårt att få sekunden att gå baklänges, måste få in minst ett extra hjul i verket. Det går säkert men det är svårt och tajt med plats :D skulle vilja inspektera verket lite närmare för att avgöra med säkerhet.

Är det ingen som ser det coola i det här släppet från UN? För det första, som du nämnt ett par gånger, så går sekunden baklänges. Men det som är riktigt coolt är att när nedräkningen är klar byter sekundvisaren håll automatiskt och konverteras till en kronograf! Det är COOLT! Och ingen har gjort det förut, jag vet iaf ingen som ens har regatta och kronograf. Visst kan man typ använda regattan som kronograf, men det är inte samma sak. ;)

/Daniel

Precis, det är ju det jag tjatat om hela tiden. Folk är tröga... :D

Alltså, ur ett urverkstekniskt perspektiv är det säkert coolt, jag är inte rätt person att bedöma det. Men att försöka få det att framstå som en fördel och innovativt för kappseglaren är lite crazy, om vi säger så... :rolleyes:
 
Topp