• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kopia på Kaplans?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag är inte inne på Explorer 2an, men vanligt på Rolex kopior är den överdrivet tydliga kronan i glaset vilket t.o.m. går att se tydligt på bilden. Utöver det är den inte riktigt på rätt position. Men återigen jag har aldrig intresserat mig för just Explorer 2an.

Sant!


"SWISS MADE" sitter ju helt tokigt (edit: i förhållande till index) sen är frågan om GMT visaren är röd, men det bör den ju vara annars borde de ratat den direkt.


Förstår vad du menar, det är lite lurigt med exp2:an dock, den har ju ett gäng olika tavelfigurationer där swiss made sitter olika snyggt. Jag tror nog att bilden är tagen i gråskala vilket också det är ett jävla frågetecken :blackeye:

Kolla GMT-visaren. På kopian ligger den i botten, men skall ligga mellan timvisaren och minutvisaren.
Detta är den vanligaste felet på alla GMTkopior
:cigar:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kolla GMT-visaren. På kopian ligger den i botten, men skall ligga mellan timvisaren och minutvisaren.
Detta är den vanligaste felet på alla GMTkopior

Klargör enbart för att inte lura eventuella läsare av den här tråden i framtiden, ALLA äkta GMT har inte GMT-visaren mellan tim- och minutvisaren.

Pratar vi GMT Master så har 1675 GMT- visaren i botten men det ändrades iom 16750 och framåt:

1675: GMT/Hour/Minute/Second
16750: Hour/GMT/Minute/Second

Så det tricket hjälper inte för att spotta 1675-kopior uppenbarligen! :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Klargör enbart för att inte lura eventuella läsare av den här tråden i framtiden, ALLA äkta GMT har inte GMT-visaren mellan tim- och minutvisaren.

Pratar vi GMT Master så har 1675 GMT- visaren i botten men det ändrades iom 16750 och framåt:

1675: GMT/Hour/Minute/Second
16750: Hour/GMT/Minute/Second

Så det tricket hjälper inte för att spotta 1675-kopior uppenbarligen! :)
Tack för rättelsen :)
 

poormans

Rolex
skulle tippa på att det är sefina som bifogat filer och foton sen har kaplans tagit bort den när de sett vad det är

cheers
christian
 

cab

Audemars
2-Faktor
Trovärdigheten när det kommer till klockor var väl inte direkt hög innan efter allt som skrivits om Kaplans. Den blev ju iaf inte högre nu.
 

poormans

Rolex
fast säga vad man vill om kaplans med tanke på mängden klockor de säljer så är de faktiskt väldigt duktiga med bra bredd

pantbankerna förlitar sig numera mest på värderings/äkthetsintyg ifrån urmakare och återförsäljare så då kan det ju bli lite fel

cheers
christian
 

sveol

Cartier
nu kan jag inte uttala mig om gmt visaren, men kan man inte ställa om den själv? Förutom det så skulle jag nog säga att detta är en mycket bra kopia, om det är en sådan. Kolla lume applikationen på index, de brukar aldrig vara spot on som I detta fallet.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

poormans

Rolex
för övrigt syns det ju direkt att det är en fake index och visare är i vitguld det har inte rolex haft på explorer II sen ett kort tag runt 1986 men oavsett så är 24 timmars visaren är ju alltid rödmarkerad

swissmade trycket sitter lite konstigt oxå

det brukar räcka att få en sådan klocka i handen så vet man direkt

jag värderade/kollade en 116220 häromdagen åt en lokal auktionsfirma och räckte att ta i den så kändes den "fel" sen radade de upp sig, för stor rolex krona på glaset, ref nr i inner ringen istället för serie nr, lasergraverat serie och referens nr i mellan luggar, osv, osv,

tråkigt men tyvärr poppar det upp fakes som folk betalat dyra pengar för ibland alltid lika tråkigt och behöva göra ägarna besvikna

cheers
christian
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
för övrigt syns det ju direkt att det är en fake index och visare är i vitguld det har inte rolex haft på explorer II sen ett kort tag runt 1986 men oavsett så är 24 timmars visaren är ju alltid rödmarkerad

swissmade trycket sitter lite konstigt oxå

det brukar räcka att få en sådan klocka i handen så vet man direkt

jag värderade/kollade en 116220 häromdagen åt en lokal auktionsfirma och räckte att ta i den så kändes den "fel" sen radade de upp sig, för stor rolex krona på glaset, ref nr i inner ringen istället för serie nr, lasergraverat serie och referens nr i mellan luggar, osv, osv,

tråkigt men tyvärr poppar det upp fakes som folk betalat dyra pengar för ibland alltid lika tråkigt och behöva göra ägarna besvikna

cheers
christian


Ja, klämma och känna blir allt viktigare!
/j
 

acce1999

Patek
2-Faktor
skulle tippa på att det är sefina som bifogat filer och foton sen har kaplans tagit bort den när de sett vad det är

cheers
christian
Såg ju ut som om den värderats och identifierats som kopia. Det i sig är ju det anmärkningsvärda, tycker jag.

Att en värderare gör ett misstag och tror att det är äkta vara är en annan sak. Ett misstag baserat på oerfarenhet.

A
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Såg ju ut som om den värderats och identifierats som kopia. Det i sig är ju det anmärkningsvärda, tycker jag.

Att en värderare gör ett misstag och tror att det är äkta vara är en annan sak. Ett misstag baserat på oerfarenhet.

A

Precis, det reagerade jag också på. Då borde det varit uppenbart från början :mad:
/j
 

paradis

Audemars
Att det händer är inte bra, men ska man handla av dom i framtiden, så blir det en extra koll..............;)
 

Mrlyro

Breitling
Nu lär man tänka till en extra gång innan man besöker dem. Tyvärr påverkar detta min syn på deras verksamheten :(
 
Topp