Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kort recension Tag Heuer Aquaracer Quartz REF: WAY1112.BA0928

Diskussion i 'Recensioner & Köpguider' startad av BarbaBaba, 13 september 2016.

1. BarbaBaba
    Trådstartare

BarbaBaba Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Först lite info från TG´s hemsida
    Key Features
    Case
    : Polished & fine-brushed steel
    Bezel:Unidirectional turning
    Dial:Blue “sunray”
    Strap:Fine-brushed and polished 3-row steel bracelet
    Dial - Hand-applied faceted indexes with luminescent markers
    - Faceted hour and minute hands with luminescent markers
    - Printed “TAG Heuer” logo at 12 o’clock
    - “AQUARACER – 300METERS” lettering
    - Angled date window at 3 o’clock
    Case - Unidirectional turning bezel:
    -Engraved numbers
    -Scratch resistant sapphire crystal with antireflective treatment
    - Polished steel screw-in crown
    - Screw-in caseback with diving bell engraving
    -SLN dot at 12 o’clock
    -Polished chamfer
    Bracelet -Fine brushed and polished 3-row steel bracelet
    55d709593caf6e1f12928907da95db9767fee9de.png Bild från TG´s hemsida
    Lite bakgrund till köpet: Jag skaffade för inte så länge sedan en GS Quarts, super trevlig klocka som åter fick mig att uppskatta att quartz alltid håller tiden. Nu är den lite halv dressig, lite Omega AT till utseendet och jag började fundera på en lite sportigare quartz beater. Gärna i det lite billigare segmentet.
    Initialt var Seamaster quartz på tapeten, men då det finns en Planet Ocean liquid metal som står på önskelistan så gick den bort. Måste erkänna att det inte var lätt att hitta det jag var ute efter. En kompis tipsade om Aquaracern, en serie som Tag Heuer haft länge. En dykare som har ganska smidiga mått, är välbyggd och både sportig och elegant. Sagt och gjort, jakten började. Var och kollade och klämde hos Klockmäster, fick då veta att den nya automaten har keramisk dykring medans quartzen har aluminium. Automaten har den liggande teaktavlan ala Patek style medans quartzen hade sunburst. Den hade en riktigt trevlig diesel blå tavla men bezel var i en helt annan blå färg, så det skar sig. Började kolla på nätet och hittade den förra modellen med borstad stål bezel. Mycket trevligare. La ett bud hos en Tysk handlare som jag köpt hos förut via chrono24 på 8k och han accepterade. IMG_0734.JPG
    Svårt att fånga tavlan på bild, men den skiftar verkligen i allt ifrån svart till klart blå.
    Den är riktigt rejäl och ger verkligen ett kvalitativt intryck. Dykringen är tight och lättvriden, stålet är snyggt blankt där det är polerat och sunburst borstat på ringen. Armbandet är också bekvämt och rejält. Det är inte samma armband som på automaten utan tredelat, där mitten länken är lite tjockare och har fasade kanter.
    IMG_0736.JPG
    Jag är hittills nöjd med allt denna klocka har att erbjuda. Stabilt swiss quartzverk, bra storlek och tyngd, riktigt trevlig tavla men bra lume och ett riktigt bra pris.

Stefanweei, Makkanxd, ArneF och 4 andra gillar detta.
  2. BarbaBaba
    Trådstartare

BarbaBaba Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Glömde det obligatoriska handledsskottet, kommer här
    FullSizeRender[160252].jpg

hooods, Camo00 och Chuck gillar detta.
  3. Chuck

Chuck Friends of KS

Tackar för detta! Tag heuer är väldigt underskattat på forumet, tyvärr en stämning som många dras med in. En kanon klocka!

Makkanxd och BarbaBaba gillar detta.
  4. BarbaBaba
    Trådstartare

BarbaBaba Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ja, mycket märkligt då dom har en gedigen historia. Inte försökt konkurrera med andra märken utan kört sitt eget race. Sen att dom inte är Rolex dyra verkar ligga dom i fatet hos vissa. Personligen gillar jag formspråket och tycker dom gör prisvärda dinkor :)

5. xHenke

xHenke Friends of KS

Trevlig klocka och pluspoäng för quartz! :)

BarbaBaba gillar detta.
  6. viqs

viqs Bonde

Personligen så har jag inte varit mycket för tag heuer men de börjar komma upp sig i världen med deras nyare modeller.
    Grymt köp och coolt att få se något, iaf på forumet, relativt ovanligt. :)

BarbaBaba gillar detta.