• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korta länk på 18k rolex

16610

Patek
2-Faktor
Hur kortar man en sådan här länk?
Alla tips mottages och då seriösa!
Ref 15238


image.jpg
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den hade jag nog skippat att korta, in med den längst in på claspen o kör! :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Bumpar en gammal tråd, men kände att det var bättre än att skapa en ny för en snabb fråga..

Vad kostar det att korta en vanlig oyster/jubileelänk i stål hos en Rolex AD ungefär?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Bumpar en gammal tråd, men kände att det var bättre än att skapa en ny för en snabb fråga..

Vad kostar det att korta en vanlig oyster/jubileelänk i stål hos en Rolex AD ungefär?

Beror på om du är kund sedan tidigare eller inte. 200 kr och uppåt får du räkna med.

Edit: eller gratis om du har tur...
 

poormans

Rolex
de nitade länkarna i guld användes på bla day-date och gmt långt in på 90-talet, auktoriserade rolexurmakare med lite erfarenhet kan korta dem med bra resultat

cheers
christian
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Helt okej ändå, men inte typ en tusenlapp "bara för att dom kan, bara för att dom är Rolex" liksom?

Kan bara svara för mig själv och mina egna upplevelser hos AD men jag har inte upplevt det så. Bor du i Stockholm kan du gå till Rob E, eller Nymans och fråga efter Patric.

Beror på vilken typ av länk det är också. Vikt, skruvad osv.
 

Aron

Omega
Skruvade länkar är ju busenkelt att korta själv. Ta med klockan till en verktygsaffär och köp en skruvmejsel som passar, kostar inte mer än Max en hundring för en med god kvalitet, efter det är kortning/längning gratis i många år :)

Kan tillägga som en parentes, helt oviktig i sammanhanget, men jag hade en länkbit där gängan var kass på min sub 16610, vilket "min" urmakare upptäckte när jag var där i nåt annat ärende. Pga att gängan var kass måste biten bytas, kostade gratis för mig :)
Så en god relation med urmakaren kan löna sig ;)
 

16610

Patek
2-Faktor
Skruvade länkar är ju busenkelt att korta själv. Ta med klockan till en verktygsaffär och köp en skruvmejsel som passar, kostar inte mer än Max en hundring för en med god kvalitet, efter det är kortning/längning gratis i många år :)

Kan tillägga som en parentes, helt oviktig i sammanhanget, men jag hade en länkbit där gängan var kass på min sub 16610, vilket "min" urmakare upptäckte när jag var där i nåt annat ärende. Pga att gängan var kass måste biten bytas, kostade gratis för mig :)
Så en god relation med urmakaren kan löna sig ;)

Vilket urmakare?
 
Topp