Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stållänkarna har en annan konstruktion än guldlänkarna. Stållänkarna går att vika upp på samma sätt som de vikta länkarna.Hittade en liknande tråd på TRF:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=61006
Finns nåt tips längst ner om hur man kan lösa det utan att borra upp skiten...
Då är det bara borren som gäller, med andra ord!Stållänkarna har en annan konstruktion än guldlänkarna. Stållänkarna går att vika upp på samma sätt som de vikta länkarna.
Bumpar en gammal tråd, men kände att det var bättre än att skapa en ny för en snabb fråga..
Vad kostar det att korta en vanlig oyster/jubileelänk i stål hos en Rolex AD ungefär?
Beror på om du är kund sedan tidigare eller inte. 200 kr och uppåt får du räkna med.
Helt okej ändå, men inte typ en tusenlapp "bara för att dom kan, bara för att dom är Rolex" liksom?
Skruvade länkar är ju busenkelt att korta själv. Ta med klockan till en verktygsaffär och köp en skruvmejsel som passar, kostar inte mer än Max en hundring för en med god kvalitet, efter det är kortning/längning gratis i många år
Kan tillägga som en parentes, helt oviktig i sammanhanget, men jag hade en länkbit där gängan var kass på min sub 16610, vilket "min" urmakare upptäckte när jag var där i nåt annat ärende. Pga att gängan var kass måste biten bytas, kostade gratis för mig
Så en god relation med urmakaren kan löna sig
Jälmers ur i Borås.Vilket urmakare?
Jälmers ur i Borås.