Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Korta länken...

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Anders Forsberg, 21 maj 2015.

1. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Nu får ni verkligen ursäkta om jag verkar helt tappad, men...
    ...jag måste ändå fråga:

Skulle behöva korta denna länken med, tja, ganska precis en länkbit. Men jag har verkligen ingen aning om hur det skulle gå till.
    Har tagit bort vad jag kunde (två bitar), men nu är jag lost. Är man förpassad till att skaffa en ny, kortare, länk?

20150521_083548213_iOS.jpg

20150521_083602444_iOS.jpg

2. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Sätt tilbaka länkbiten, sen flyttar du bara ett par pinnhål i spännet istället. Använd en tandpetare för att klicka ur den.

eriksson850, yonsson, Ponlarsson och 5 andra gillar detta.
  3. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö

Fortsätter på inslagen bana och låtsas vara clueless...
    ...eller nej förresten - jag förstår verkligen inte!

20150522_085538435_iOS.jpg

Vilken bit flyttar jag. Och åt vilket håll?
    Jag hade köpt att den blivit kortare om jag kunnat flytta den högra (enligt bild) delen något hack åt vänster. Men det kan jag ju inte, utan att samtidigt flytta den vänstra biten något hack. Detta borde innebära att länken behåller exakt samma storlek, eller tänker jag fel?

4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Du borde kunna flytta den vänstra åt höger, går det eller sitter det en dykförlängning i vägen?

länk.jpg

5. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Fast det går ju inte att föra den rosa "länkbiten" åt höger eftersom den turkosa biten är i vägen och tar emot.
    Och eftersom den turkosa är bredare än den rosa så kan man inte heller föra denna åt vänster för att ha de båda "på varandra" och på så sätt korta.
    Lutar åt att det är ett smidigare alternativt att bara skaffa grövre armar.
    Genom att äta mer. Inte genom träning. Det är inget för mig! ;)

20150522_085538435_iOS.jpg

*Photoshop-skills som en treåring!

Gummo gillar detta.
  6. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Du ska inte flytta den rosa biten, bara flytta själva länken längre in på den rosa delen.

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Är det där verkligen en dykförlängning, och i så fall sitter den verkligen rätt monterad och du har smal handled, eller är förlängningen felmonterad eller trasig på något sätt? Är allt som det ska så ser det ut som du får skippa/fimpa hela den rosa biten (dykförlängningen) helt, och fästa länken direkt i hålen på claspen, eller böja upp fler länkbitar i själva länken.

8. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    EDIT: Såg att det verkar vara solida länkbitar. Ser också att det förmodligen inte är en komplettdykförlängning?

9. Anders Forsberg
    Trådstartare

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö

Fast det går ju inte... Den rosa delen - eventuellt kallad dykförlänging - har bara hål i vardera ände.

Däremot så fungerade det alldeles utmärkt att helt sonika plocka bort den. Det ser dock helknasigt ut att ha fem länkbitar på ena sidan om spännet, och elva på andra!

eriksson850 gillar detta.