• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korta länken...

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nu får ni verkligen ursäkta om jag verkar helt tappad, men...
...jag måste ändå fråga:

Skulle behöva korta denna länken med, tja, ganska precis en länkbit. Men jag har verkligen ingen aning om hur det skulle gå till.
Har tagit bort vad jag kunde (två bitar), men nu är jag lost. Är man förpassad till att skaffa en ny, kortare, länk?

20150521_083548213_iOS.jpg



20150521_083602444_iOS.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Sätt tilbaka länkbiten, sen flyttar du bara ett par pinnhål i spännet istället. Använd en tandpetare för att klicka ur den.



Fortsätter på inslagen bana och låtsas vara clueless...
...eller nej förresten - jag förstår verkligen inte!

20150522_085538435_iOS.jpg


Vilken bit flyttar jag. Och åt vilket håll?
Jag hade köpt att den blivit kortare om jag kunnat flytta den högra (enligt bild) delen något hack åt vänster. Men det kan jag ju inte, utan att samtidigt flytta den vänstra biten något hack. Detta borde innebära att länken behåller exakt samma storlek, eller tänker jag fel?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Du borde kunna flytta den vänstra åt höger, går det eller sitter det en dykförlängning i vägen?

länk.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fast det går ju inte att föra den rosa "länkbiten" åt höger eftersom den turkosa biten är i vägen och tar emot.
Och eftersom den turkosa är bredare än den rosa så kan man inte heller föra denna åt vänster för att ha de båda "på varandra" och på så sätt korta.
Lutar åt att det är ett smidigare alternativt att bara skaffa grövre armar.
Genom att äta mer. Inte genom träning. Det är inget för mig! ;)

20150522_085538435_iOS.jpg


*Photoshop-skills som en treåring!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Du ska inte flytta den rosa biten, bara flytta själva länken längre in på den rosa delen.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fast det går ju inte att föra den rosa "länkbiten" åt höger eftersom den turkosa biten är i vägen och tar emot.
Och eftersom den turkosa är bredare än den rosa så kan man inte heller föra denna åt vänster för att ha de båda "på varandra" och på så sätt korta.
Lutar åt att det är ett smidigare alternativt att bara skaffa grövre armar.
Genom att äta mer. Inte genom träning. Det är inget för mig! ;)

20150522_085538435_iOS.jpg


*Photoshop-skills som en treåring!
Är det där verkligen en dykförlängning, och i så fall sitter den verkligen rätt monterad och du har smal handled, eller är förlängningen felmonterad eller trasig på något sätt? Är allt som det ska så ser det ut som du får skippa/fimpa hela den rosa biten (dykförlängningen) helt, och fästa länken direkt i hålen på claspen, eller böja upp fler länkbitar i själva länken.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är det där verkligen en dykförlängning, och i så fall sitter den verkligen rätt monterad och du har smal handled, eller är förlängningen felmonterad eller trasig på något sätt? Är allt som det ska så ser det ut som du får skippa/fimpa hela den rosa biten (dykförlängningen) helt, och fästa länken direkt i hålen på claspen, eller böja upp fler länkbitar i själva länken.
EDIT: Såg att det verkar vara solida länkbitar. Ser också att det förmodligen inte är en komplettdykförlängning?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Du ska inte flytta den rosa biten, bara flytta själva länken längre in på den rosa delen.


Fast det går ju inte... Den rosa delen - eventuellt kallad dykförlänging - har bara hål i vardera ände.

Däremot så fungerade det alldeles utmärkt att helt sonika plocka bort den. Det ser dock helknasigt ut att ha fem länkbitar på ena sidan om spännet, och elva på andra!
 
Topp