• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korta nato på ett snyggt sätt

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Härligt, äntligen kan jag köpa mig en zippo. Jag drömde om det i min ungdoms dagar, men då jag inte rökte lyckades jag inte motivera ett inköp.

Mit problem är att jag skulle vilja ha en cm till för att få ett bra vik. Kanske skulle kapa a la Ernesto...

Hur blir det kapat? Bild?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Härligt, äntligen kan jag köpa mig en zippo. Jag drömde om det i min ungdoms dagar, men då jag inte rökte lyckades jag inte motivera ett inköp.

Mit problem är att jag skulle vilja ha en cm till för att få ett bra vik. Kanske skulle kapa a la Ernesto...

Hur blir det kapat? Bild?

Jag gav bort min till skräddarn för att jag inte röker. Inser att jag skulle behövt den nu...

Har inte tillgång till det kapade natot just nu, men det ser ut som innan förutom att det är en bränd kant och luktar gott!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bra tips. Och med lite skönt pianoklink i bakgrunden blev det nästan lite meditativt en liten stund. :happyhappy:
 

maxmol

Panerai
Har nu testat detta med tre olika NATO. Funkar som en dröm.

Det man dock ska tänka på är att man vill se till att man centrerar mynten rätt. Andra gången så slarvade jag lite och det blev ojämt/snett. Förutom det så gick det super smidigt. :)

Edit: Eventuellt är det enklare att använda 10kr än 1kr... Något jag kom på nu... Jag använde 1 kr.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har nu testat detta med tre olika NATO. Funkar som en dröm.

Det man dock ska tänka på är att man vill se till att man centrerar mynten rätt. Andra gången så slarvade jag lite och det blev ojämt/snett. Förutom det så gick det super smidigt. :)

Edit: Eventuellt är det enklare att använda 10kr än 1kr... Något jag kom på nu... Jag använde 1 kr.

Snyggt Max! Alltid bra med en försökskanin ;)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Halva grejen för min del är att få till den perfekta vikningen, men en vän kommer att ha en väldigt nytta av detta knep! Tack & bock.
 
Topp