• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

korta Oris Aquis länk - skruvad

manekin

Omega
Hej!
Kan någon ge mig tips om hur jag kortar Oris Aquis Länk - skruvad?
Har fått bort en skruv...med mikroskruvmejsel, har blåsor på händerna och nästa skruv rör sig inte en milimeter...sitter som stål.. hjälp!

Mvh Manekin
 

manekin

Omega
Ja alltså det är en skruvad Oris Aquis länk 2013...behöver tips om hur jag lossar skruvarna...sitter som berget, loctite? Kan inte ta bild...
 

klak

Omega
Hade en aquis tidigare och skruvarna satt som sten även på den. Googlade och hittade tipset att antingen vrida skruven ett halvt varv i motsatt riktning för att lossa skruven eller att lägga klockan i ett bad med riktigt, riktigt varmt vatten

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har hört man kan testa med hårtork för att lossa gänglåsning. Jag har dock inte testat det själv! Lycka till!
 

manekin

Omega
Jag tog en paus...svor en hel del, tryckte en second breakfast med Julmat....satta mig igen, körde mejselfan i fingret.....lackade ur och körde till Kjell å Co, köpte bitsverktyg å fixade länken på 10min.

Tack för alla svar!
Nu kan jag äntligen njuta av min Julklapp/Farsdagpresent och min dotters framtida klocka, Oris Aquis med grön Bezel!
 

manekin

Omega
WGU3UIh.jpg
 

kabro

Cartier
Vackert, blev själv med en Aquis i dagarna!
Försökte först korta själv, men efter för många envisa försök råkade jag skada spåren i skruvarna så jag lade svansen mellan benen och åkte till en urmakare.
Är väl bara att gratulera att du vågade gå hela vägen själv!

 
Topp